טוויטר הודיעה הבוקר (שבת) כי האקרים הצליחו להוריד מידע מעד שמונה חשבונות אליהם חדרו בלילה שבין רביעי לחמישי. עם זאת, בחברה ציינו כי לא היה מדובר בחשבונות מאומתים, בעלי סימון הוי הכחול המוכר. בהודעת טוויטר נמסר כי על הכוונת של ההאקרים היו 130 חשבונות שונים, והם הצליחו לחדור ל-45 מהם, ולפרסם את הציוצים המדוברים. מהנתונים עולה כי בזכות הציוצים הללו, הם קיבלו מטבעות וירטואליים בשווי של למעלה ממאה אלף דולרים.

בין החשבונות שנפרצו ניתן למצוא את המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, כוכבת הריאליטי קים קרדשיאן ובעלה הזמר קניה ווסט, נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה והמיליארדר אילון מאסק, והשתמשו בהם כדי לבקש מהעוקבים שיעבירו להם ביטקוין. חשבונות נוספים שנכנסו לרשימת הקורבנות הם מייסד אמזון והאדם העשיר בעולם ג'ף בזוס, המשקיע וורן באפט, מייסד מייקרוסופט ביל גייטס והחשבונות של החברות אובר ואפל. 

כזכור, בציוצים נכתב כי הם מעוניינים לתרום לקהילה ועבור כל סכום שיועבר לארנק הביטקוין - הם יחזירו לשולח סכום כפול. למשל על אלף דולרים - הם ישלחו אלפיים. עוד נכתב כי ההצעה תקפה למשך 30 דקות בלבד. הפרסומים המדוברים נמחקו והופיעו מחדש מספר פעמים בחשבונות השונים.

בהודעה האחרונה של החברה נכתב כי ההאקרים עשו שימוש בכלים הזמינים לצוותי התמיכה של החברה בלבד וכי הם "ביצעו מניפולציות על מספר מצומצם של עובדים, כדי להשיג את הכלים הללו". עוד נמסר: "אנחנו מעכבים את הפרסום של חלק מפרטי המתקפה, כאשר החקירה שלנו עדיין נמשכת. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם בעלי החשבונות שנפגעו". 

גם החשבונות שלהם נפגעו. קים קרדשיאן וקניה ווסט (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)
גם החשבונות שלהם נפגעו. קים קרדשיאן וקניה ווסט (צילום: ANGELA WEISS GettyImages)

פול דקלין, חוקר בכיר בסופוס הדגיש באילו צעדים פשוטים ניתן לנקוט במידה ונתקלים פעם נוספת במקרה כזה:

  • אם הודעה נשמעת טוב מידי מכדי להיות אמיתית, היא באמת טובה מכדי להיות אמיתית. אם מאסק, גייטס, אפל, ביידן, או כל אישיות ידועה רוצים לחלק כמות גדולה של כסף מתוך גחמה, הם לא יבקשו שתמסור להם כסף לפני כן. זה סימן ברור לכך שהחשבון נפרץ.
  • בעסקאות במטבעות קריפטוגרפיים אתה לא מקבל את ההגנה החוקית שיש לך בתשלום דרך הבנק או חברת האשראי. בביטקוין אין שירות דיווח הונאות או מנגנון לביטול עסקאות. שליחה של מטבעות למישהו היא כמו למסור לו מעטפה עם שטרות – אם הם מגיעים לפושע, לעולם לא תראה אותם שוב. אם יש ספק, אל תשלח.
  • בכל הודעה יש לחפש סימנים שהיא אינה אמיתית. עבריינים לא תמיד עושים שגיאות כתיב או טעות בפרטים, אבל לעיתים קרובות זה קורה. לדוגמא, המילה "מוקיר" (grateful) במקרה הנוכחי. לכן אם הודעה מגיעה עם סכום של 50 דולר כאשר בישראל המטבע הנקוב הוא שקלים, או שמספר הטלפון שגוי לחלוטין, או שההודעה פשוט כתובה בשפה שאינה טבעית, מדובר בנורת אזהרה משמעותית.