ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה יזם פרויקט מיוחד בשם "מרוץ העיצוב", במטרה לגייס כחצי מיליון משתתפים לחוויית קיץ יהודית אלטרנטיבית, בשל ביטול מחנות הקיץ בתקופת הקורונה.

39 משתתפים, שייצגו 35 ארגונים, השתתפו בפרויקט, פיתחו רעיונות ועזרו לאחרים לתכנן את שלהם, והתוצאה היא הפורטל summer5780#, אתר שמאפשר לחפש פעילויות מתאימות ולסנן לפי גיל וסוג הפעילות הרצויה (טבע, יהדות, וכדומה).

בארגון הסבירו: "מחנות הקיץ היהודיים בארה"ב הם חלק ענק מהתרבות היהודית המקומית. כעת, לאור מכת הקורונה הקשה בארה"ב, אלפי צעירים שהסתמכו על העבודה כמדריכים במחנות הקיץ נותרו ללא עבודה, ואלפי בני נוער וילדים נותרו ללא מחנה קיץ".

בין הרעיונות לפעילויות קיץ שניתן למצוא בפורטל: מרוץ חפש את המטמון - חוויה היברידית המשלבת פעילות אונליין ואוף־ליין, שניתן ליישם גם בסביבה הביתית או באזורים ציבוריים.

עוד ניתן למצוא באתר את הסמינר הגלובלי הווירטואלי: מסגרת של עשר שעות בשבוע, שבה סטודנטים ובוגרי קולג' טריים ייקחו חלק במאמץ הכשרות בינלאומי, כמו למשל ללמד אנגלית אונליין צעירים יהודים בבריה"מ לשעבר. יוזמה נוספת שמנסה לשחזר את חוויית הקיץ באונליין היא "מחנה יאללה" - מחנה קיץ ברשת, הכולל מדריכים, קבוצות, מפגשים ופעילויות בדיוק כמו במחנה קיץ אמיתי.

"גבולות גיאוגרפיים כבר לא רלוונטיים היום כשמדברים על תוכניות מקוונות - כל אחד, בכל מקום, יכול להשתתף בתוכנית", הדגישה בת' קזנס, סמנכ"לית חינוך יהודי ומעורבות בארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה.