ביום שלישי הקרוב ייחנך המכון הטכנולוגי הראשון במגזר הדרוזי המיועד להכשיר צעירים וחיילים משוחררים מהעדה לתחומי הטכנולוגיה, ההיי-טק וההשכלה הגבוהה. הטקס ייערך בהשתתפות שר המדע והטכנולוגיה  יזהר שי, השיח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, פרופ׳ אורי סיוןֿ נשיא הטכניון ובכירים נוספים במשק הישראלי.

המכון החדש הוא יוזמה של יו״ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי קופטאן חלבי, שאמר כי ״הגיעה העת שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה שאנו, אחיכם הדרוזים, נעמוד לצדכם לא רק מתחת לאלונקה אלא גם בחברת ההיי-טק, באקדמיה נוביל ובחברות הציבוריות כאזרחים שווי זכויות ולא פחות מכך – שווי הזדמנויות״.

העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי נוסדה בשנת 2009, מתוך הכרה בצורך ההכרחי להעצים צעירים מהקהילה הדרוזית ובפרט חיילים, לחיילים משוחררים ואנשי מילואים בני העדה הדרוזית על מנת לסייע עם האתגרים הניצבים בפניהם: השתלבות בחברה הישראלית, מימון השכלה גבוהה וכניסה לשוק העבודה. העמותה  מייצגת את ישראל בהסברה בעולם לצד אישי ציבור בכירים, ובראשם שר הביטחון לשעבר משה ארנס, השר לשעבר שמעון שטרית, חזי כאלו מנכ״ל בנק ישראל, שלמה גדרמן יו״ר פורום מנכ״לי ההייטק ועוד. החל משנת 2017, נבחרה העמותה לייצג את ישראל בעולם נגד ה-BDS במסגרת פרויקט 'הרשת הכחולה.ֿ

הקמת המכון הטכנולוגיה הינה אבן דרך להידוק הברית ושותפות הגורל בין בני העדה הדרוזית לבין אזרחי ישראל, ותתרום לשילובם המלא בחברות ההיי-טק, כטייסים באל-על, כמרצים באוניברסיטאות וכחוקרים בחזית המחקר של החברה הישראלית כולה.