יחידת שחר, בית התוכנה הצה"לי למערכות ארגוניות באגף התקשוב וההגנה בסייבר, מפתחת עבור הצבא מערכות דיגיטליות שמטרתן לתמוך בתפקידו של צה"ל בכל התחומים. באמצעות מיצוי מידע מתקדם, בינה מלאכותית, יכולות דיגיטליות וחשיבה חדשנית מובילה היחידה שינויים דיגיטליים מהפכניים בצה''ל, ומסייעת לו להפוך מארגון ביורוקרטי ומערכתי לארגון דיגיטלי, מתקדם ומבוסס מידע.

בימים אלו, ביחידה עומלים על הקמת הקטלוג הגדול בישראל המכיל למעלה מ 1.5 מליון פריטים שונים מופיעים. מכיסא עד מחשב, טנק או אפילו מטוס.  ''מדובר בקטלוג דיגיטלי עצום שמקטלג את הפריטים הדרושים לצה"ל על מנת  לקיים את פעילותיו", נמסר מרע"ן לוגיסטיקה מרחבית ברשת, סא"ל רואי טרגר, "הקטלוג לראשונה יהיה משותף לכל הזרועות והחילות, יאפשר לנהל רכש אחוד, במטרה לחסכון של משאבים רבים". על אפיון המערכת עבדו יחידת שחר באגף התקשוב ומחלקת מערכות מידע בחט"ל יחד עם זרוע היבשה, חיל האוויר, חיל הים, ואגף מודיעין במטרה אחת לשמש תשתית רב זרועית לניהול הפריטים בכל צה"ל. 

בנוסף פתחה היחידה את מערכת 'תנופה' - המשקפת למפקד תמונת מצב בזמן אמת אודות המתרחש ביחידה.  "בזכות המידע שרץ במערכת וסיפק את תמונות המצב העדכנית ביותר של צה''ל בקורונה יכל צה''ל לקבוע מדיניות באופן רלוונטי, עדכני ונכון ולא על פי תחושת בטן" מספרת מפקדת יחידת שחר אל"ם טלי כספי.