יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה פתחה הערב (חמישי) בבדיקת היוזר הפיקטיבי שבאמצעותו פורסם פוסט מאיים הקורא לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו: "דיקטטורים צריך להוריד בכדור". זאת בעקבות הודעת פייסבוק מוקדם יותר היום לפיה החשבון Dana Ron, אשר ממנו נכתבו איומים על חיי ראש הממשלה הוסר מהרשת החברתית, לאחר שהתברר כי הוא מזויף.

בהודעת החברה נכתב: "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו״ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

מקורבי רה"מ מסרו בתגובה: "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".

התמונה אותה צירף נתניהו לאיום נגדו היא של עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה, שטען כי אין לו שום קשר לדברים ואף הגיש תלונה במשטרה נגד מפעילי הרשתות החברתיות של נתניהו. "ביבי פרסם ציוץ על אדם שנעצר עם אקדח פלסטיק ושני סכינים ליד ביתו, וצרף לציוץ תמונה שלי. ברור שזה לא אני. אם לא יסיר אותה אפנה לערכאות", מסר בן יצחק. "קורא לראש הממשלה להסיר עוד היום את הציוץ הזה. דווקא הוא, שמתלונן נגד הסתה נגדו, צריך להיות זהיר במיוחד כאשר הוא מסית נגד אנשים ונגד אנשי המחאה".

בתוך כך, פרסם ראש הממשלה נתניהו פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו טען כי "ערוץ 12 מטייח את ההסתה לרצח ראש הממשלה מצד השמאל הקיצוני ומנסה להדביק לו פייק אחריות לאלימות בהפגנות השמאל. אתמול העלילו בחדשות 12 שראש הממשלה עומד מאחורי קבוצת בריונים שתקפה בתל אביב. היום הוסיפו עלילה חדשה, כאילו ראש הממשלה עומד מאחורי פוסט שקורא לרצוח את ראש הממשלה. אנו דורשים מיחידת הסייבר של המשטרה לחשוף מייד מי עומד מאחורי הפוסט הזה".

התלונה שהגיש רה''מ נגד דנה רון
התלונה שהגיש רה''מ נגד דנה רון

התלונה שהגיש רה''מ נגד דנה רון (צילום: ללא)
התלונה שהגיש רה''מ נגד דנה רון (צילום: ללא)

אתמול הוארך בארבעה ימים מעצרו של תושב המרכז כבן 31, לאחר שנעצר שלשום בחשד לאיומים וכוונה לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. כאמור, הוא הגיע מכיוון מאהל המחאה שמול משרד ראש הממשלה בירושלים, וכשהוא עומד מול המפגינים השמיע אמירות כנגד ראש הממשלה ורעייתו, והצהיר לכאורה כי בכוונתו לפגוע בהם. אנשי המחאה הזעיקו את המשטרה כשהם מסמנים לעברו את החשוד. הוא נעצר, ובחיפוש בכליו נמצאו שני להבי תער ואקדח צעצוע. הוא נלקח לחקירה ובסיומה נכלא.