משרד הבריאות מטמיע אפליקציה מבוססת ענן עבור המרכזים הרפואיים הממשלתיים לסיוע במאבק בקורונה. מטרת האפליקציה, מבית ענקית התוכנה SAP, היא לספק תמונת מצב עדכנית ומיידית, קרוב לזמן אמת, על מצב חולי הקורונה, למקבלי ההחלטות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים בארץ.

הפרויקט החל במרץ, בתחילת משבר הקורונה, ותהליך ההטמעה נמשך בימים אלה. האפליקציה הייעודית מספקת נתונים קריטיים ועדכונים מכל המרכזים הרפואיים הממשלתיים בארץ: הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים, עד רמת המחלקה. האפליקציה מספקת גם תמונת מצב עדכנית של מטופלי קורונה בכלל המרכזים ברחבי הארץ, ומשקפת מספר מדדים קריטיים לניהול המשבר בראייה חטיבתית ומקומית. האפליקציה מציגה באופן גרפי את כל הנתונים הנדרשים לקבלת החלטות מהירה ומדויקת.

"זאת הייתה גאווה גדולה לקחת חלק בפרויקט הזה", מספר אלון נדב, ראש תחום אנליטיקה ב־SAP ישראל. "הייתה הרגשה מספקת של שליחות חשובה בזמן משבר. השקענו את כל כולנו בפרויקט, ורתמנו את כל יכולתנו על מנת שהפרויקט יסתיים בהצלחה, במהירות ועל הצד הטוב ביותר".
 ניר מקובר, מנהל מערך האנליטיקה והחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, מוסיף: "מדובר בצעד נוסף במפת הדרכים של החטיבה להנגשת מידע אינטגרטיבי לכלל המרכזים. העלינו לאוויר פתרון מוביל במהירות שיא ובזמן של משבר".