לשכב ולצפות: מטר הפרסאידים העשיר התחיל במוצאי שבת 8 באוגוסט, ולהסתיים ביום חמישי 13 באוגוסט. מדובר במטר המטאורים החזק ביותר בשנה, כאשר בשיאו הקצב מגיע ל-80 עד 100 מטאורים בשעה, והיו שנים שבהן היה ניתן לראות גם יותר. בשנת 2016 בשיא המטר ניתן היה לראות בין 150 ל-200 מטאורים בשעה ובשנת 1993 נצפו יותר מ-300 מטאורים בשעה.

כמו כן, המקום שבו מופיע מטר המטאורים בשמי הלילה – בגובה השמיים לכיוון צפון – מאפשר תצפית טובה במיוחד על המטאורים החודרים לאטמוספרה. זמינות התצפית במטר תורמת גם היא לייחוד שלו. המטר מתרחש בקיץ, ובהרבה מדינות (בהן ישראל) הסיכוי לעננות בתקופה זו נמוך. כך, ניתן לחזות בו באופן בהיר, ומבלי לקפוא מקור. כמו כן, מכיוון שמדובר בתקופת החופש הגדול, הרבה יותר קל להתארגן לצפייה מסודרת בו.

מתי ואיפה ניתן לצפות בפרסאידים? את הפרסאידים ניתן לראות מדי שנה, בלילה ורק בחצי הכדור הצפוני. האירוע מתרחש בין התאריכים מה-17 ביולי ועד ה-24 באוגוסט, במהלכם כדור הארץ מגיע למפגש עם שובל כוכב השביט, כאשר השיא של המטר הוא בין 9-14 באוגוסט. השיא צפוי להתרחש בלילה שבין ה-12 ל-13 באוגוסט השנה. כיוון שהירח שוקע בשעת ערב מוקדמת בתאריך הזה, השמיים יהיו חשוכים ויאפשרו תצפית מרהיבה במיוחד, בעיקר אחרי חצות הלילה.

הדרך הטובה ביותר לצפות במטר היא במקום שבו זיהום האור מזערי –  מקום שבו אין תאורה מלאכותית. מומלץ להתרחק מהעיר ולצאת אל המדבר שם השמיים פתוחים, האורות מעטים, השקט גדול וניתן לצפות בשלווה ובפליאה במטר הזהוב של ילדי פרסאוס.