חברת המחשבים Dell השיקה את סדרת הניידים XPS 9700, עם מסך 17 אינץ' וגוף קל ודקיק המותאם למנהלים או לסטודנטים שזקוקים לגודל ועוצמה תוך כדי תנועה.

המבנה של המחשב הנייד, עם מעט כיסוי פלסטיק סביב המסך, משאיר למשתמש תצוגה הרבה יותר רחבה, ולמרות הגודל הוא לא שוקל הרבה ומאוד נוח לסביבה. המחשב מגיע עם מעבדי אינטל מ־I5 ועד אפשרות ל־I9 בעתיד הלא רחוק וכרטיסי מסך מסדרת GFORCE RTX, כמובן בטווח מחירים שונה לפי רצון המשתמש. גם ברמה הכי בסיסית של הסדרה מדובר במחשב עם מעבד חזק ומערכת סאונד איכותית שיכולה לענות על כל צורך ביתי או תעסוקתי.

אלקס טורובסקי, אחראי טכנולוגיות מחשוב עסקי של Dell ישראל, אמר בשיחה עם "מעריב" כי שיקול מרכזי בתכנון המחשבים החדשים הוא הצורך של תלמידים ומעסיקים. בעיניו, העתיד של תעשיית העבודה יהיה מהבית.

"אנחנו בתהליך הזה כבר המון זמן, עוד לפני פרוץ מגיפת הקורונה", אומר טורובסקי. "אנחנו כל הזמן עושים מחקרים כדי שהחברה והמחשבים יהיו ידידותיים יותר וירוקים יותר מבחינת צריכת אנרגיה. אנחנו חושבים על תלמידים ובודקים מה הצרכים שלהם, כמו עמידות לנפילות והגנה מפני נזקים".

הוא מוסיף כי אחד הפרויקטים שעליהם הם עובדים בימים אלה הוא "אופטימייזר", סוג של תוכנה שתאפשר להרכיב תוכנות לפי הצורך של האדם שמפעיל את המחשב. "כל אחד משתמש במחשב בצורת אחרת ובדרך אחרת, והתוכנה הזו אמורה להביא את חוויית המשתמש בדרך שבה כל אחד צריך ושידידותית לאותו משתמש", הוא מסכם.