רנד זועבי, בת ה־23, עשתה היסטוריה כאשר זכתה בתואר השחקנית המצטיינת באקדמיית הגיימינג הראשונה בישראל, שנפתחה בתחילת הקיץ.מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם בין חברת לנובו לסטארט־אפ הישראלי נובוס, שבמסגרתו הוזמנו גיימרים צעירים להתחרות על מקום באקדמיית הגיימינג, שם ייקחו חלק, ללא עלות, בתוכנית אימונים בת שישה שבועות שתהפוך אותם לשחקנים מקצועיים.

ילד משחק פורטנייט (צילום: AFP)
ילד משחק פורטנייט (צילום: AFP)

"נחשפתי לתחום הגיימינג בפעם הראשונה בגיל 10 וכיום אני משחקת בעיקר בפורטנייט, אבל גם במשחקים נוספים כמו Call of Duty או Fall Guys", מספרת זועבי. "למדתי הנדסאות תוכנה, אבל היום אני לא עוסקת בזה, ועובדת כאחראית משמרת בחנות". לדבריה, מעולם לא חשבה שהגיימינג הוא תחום גברי: "להיפך, ההורים והחברים תמכו בי מאוד לאורך כל הדרך. עד עכשיו לא נחשפתי להערות שליליות, אלא רק מחמאות", והוסיפה: "היום אין לי חברות גיימריות, אבל אולי המצב ישתנה בעתיד. בסביבה שלי יש גיימרים, אבל הם לא כל כך משקיעים בעניין הזה".

סיון פולק יהל, מנהלת שיווק לנובו ישראל, סיפרה על פתיחת האקדמיה: "ראינו בחזון שלנו מצב שבו אנחנו הופכים את המשתתפים מחובבים למקצוענים בתוך שישה שבועות. אנחנו מאוד מאמינים בתחום ה־Esport והחלטנו לצאת עם זה לעולם". היא שיתפה כי הייתה היענות גדולה מהצפוי: "הופתענו ממספר הנרשמים, ולבסוף רק 46 התקבלו לתוכנית - 38 שחקנים ושמונה שחקניות. בכל שבוע עבדנו איתם בתחום אחר".

המעבדים הגרפיים החדשים בפורטנייט (צילום: באדיבות אנבידיה)
המעבדים הגרפיים החדשים בפורטנייט (צילום: באדיבות אנבידיה)

"בחרנו ברנד למצטיינת. מעבר לזה שהיה שיפור רציני במשחק שלה, היא גם הייתה מאוד פעילה ועזרה לאחרים", הוסיפה. "באופן אישי היה לי מאוד חשוב שייכנסו גם נשים לנבחרת, אף שבעצם פורטנייט זה משחק שאין בו הרבה שחקניות. רצינו לוודא שהמשחק יהיה מקום בטוח גם לילדים וגם לנשים".

פולק יהל מציינת כי לעולם הגיימינג יש יתרונות רבים, "אבל מצד שני חסר לנו פה נושא של יצירת קהילה וזו המטרה, מה שניסינו לעשות", היא מסכמת. "המטרה שלי הייתה לשמר אותם ולהמשיך איתם את התהליך, כשבאמת ניסינו לתת מקום לשחקנים מכל הגילים, המגדרים והמגזרים".