חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) פנה במכתב למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר-תאני, ולמנהלת מדיניות פייסבוק ישראל ג'ורדנה קוטלר, בנושא מדיניות החברה בנושא הגבלת חופש הביטוי ברשת החברתית. "בתקופה האחרונה הגיעו ללשכתי פניות רבות על התראות חסימה וחסימות של דפי פייסבוק רבים העוסקים בנושאים פוליטיים-חברתיים. "התראות אדומות" וחסימות מעין אלו התלויות ועומדות מעליהם מונעות במקרים אליהם נחשפתי, להביא לידי ביטוי רחשי לב, דעות ותובנות החשובות והמשקפות את על ליבו של  ציבור גדול בישראל וזאת ללא הצדקה מספקת וללא שניתנת להם זכות ערעור", כתב.

"חשובה יותר מהמקרים הספציפיים, היא המדיניות של חברתכם, או ביתר דיוק עמימות המדיניות בנושא זה. כידוע לכם, פייסבוק היא הקהילה הגדולה בעולם ומשמשת היום כבמה המרכזית לביטוי במרחב הציבורי בישראל ובעולם. "כללי הקהילה" של פייסבוק מציינים מספר מקרים בהם ניתן להסיר פוסטים או לחסום משתמשים. אולם ככל שכללים אלו הגיוניים במידה רבה, קיימת עדיין אי בהירות רבה ביחס ליישום של ההגדרות הכלליות אותם קבעתם, ציבור המשתמשים מתקשה להבין לדוגמא: מתי ביטוי מוגדר כפשע שנאה ומתי הוא תיאור של בעיה אמיתית. לא ברור מי הם האמונים על יישום הכללים, האם מדובר באלגוריתם או בבני אדם, והחשוב מכל – אין מערכת מסודרת של ערעור ובדיקת החסימות".

עמית הלוי (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)
עמית הלוי (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

עוד ציין חבר הכנסת כי "לחסימות משתמשים יש מחיר כבד, הן בהקשר של הפגיעה בשיוויון, בחופש הביטוי שלהם ופעמים רבות הדבר גורם לנחסמים נזק כללי ואישי כבד. לכן, מאחר ונושא זה הוא חשוב מדי מכדי שנשאיר אותו ללא פיקוח פרלמנטרי. בכוונתי לפעול לקיום דיון המשך בנושא בוועדה הרלוונטית. הדברים מתבקשים, בפרט נוכח הגבלת היכולת של אזרח לתבוע את פייסבוק על נזק שנגרם לו בגין חסימה או צנזורה של דברים ברשת החברתית".

בסיום המכתב, הציג שלושה נושאים אותם הוא מבקש להבהיר: "כיצד מתקבלת ההחלטה על הסרה/חסימה של תכנים/כותבים ברשת החברתית? מי הצוות האמון על כך בישראל? אלו החלטות מתקבלות על ידי אלגוריתם ואלו נבדקות על ידי בני אדם? האם וכיצד ניתן לערער על החלטות פייסבוק ולקבל תשובה מפורטת? מה לוח הזמנים לבדיקה או ערעור על החלטות אלו? כיצד נמנעת פייסבוק מהטיה פוליטית בסוגיית הצנזורה וחותרת לשוויוניות והוגנות?".