על פי דיווחים המתפרסמים בשעות האחרונות הערב (ראשון), עולה כי מתקפת סייבר גדולה ומשמעותית פגעה בצרפת. טרם ברורה גודלה של המתקפה והאם הסתיימה, אך נמסר כי משרדי ממשלה, כלי תקשורת ומוסדות פיננסיים רבים נפגעו.

רשות הסייבר הלאומית בצרפת פרסמה הודעה רשמית ובה סיפרה על המתקפה, אך לא התפרסם כל מידע על מקורה.

על פיי הדיווחים, מדובר במתקפה מסוג  DDoS, במסגרתה יצרו התוקפים עומס חריג על האתרים המדוברים, דבר שהוביל בסופו של דבר לנפילתם. עוד דווח כי הרקע למתקפה הוא הפיגוע שהתרחש מוקדם יותר החודש במדינה ופרסומן הפומבי של הקריקטורות של הנביא מוחמד לאחריו. מסתמן כי קבוצת האקרים מבנגלדש ביצעה את המתקפה, אשר עפי הדיווחים פגעה בעשרות אתרים במדינה, לאחר שפרסמו הודעת נטילת אחריות.

בימים האחרונים חלה הסלמה משמעותית ביחסי צרפת-טורקיה, ועל פי אחת ההערכות יתכן והמתקפה קשורה לכך. בשבוע שעבר הוקרנו בצרפת כאמור, קריקטורות של הנביא מוחמד, במסגרת טקס זיכרון למורה שנרצח בפיגוע טרור כמה ימים לפני כן. בתגובה לכך אמר ארדואן, נשיא טורקיה, על נשיא צרפת עמנואל מקרון, כי הוא "זקוק לטיפול פסיכיאטרי".

בתגובה לאמירותיו של הנשיא הטורקי, הורה משרד החוץ הצרפתי על החזרת השגריר מאנקרה. פעולה זו גררה תגובה נוספת מארדואן בה חזר על אמירותיו מהפעם הקודמת, בה כינה את מקרון כ"משוגע". בנוסף לכך, בימים האחרונים החל חרם על מוצרים צרפתיים בטורקיה ובמדינות מוסלמיות נוספות, על רקע הקרנת הקריקטורות של הנביא מוחמד.