חגיגת הקניות העולמית השנתית של חודש נובמבר תיראה השנה שונה עקב מגיפת הקורונה, עם דגש על חוויית האונליין וחשש מניסיונות הונאה רחבי היקף. דוח שפרסמה חברת Forter, העוסקת במניעת הונאות סחר מקוון, מצא כי 30% מכלל הרכישות המקוונות שהתבצעו בחצי השנה הראשונה של 2020 מקורן בצרכנים חדשים בעולמות הסחר המקוון שנוספו בעקבות הקורונה. עוד עולה כי היה זינוק של 33% בשימוש בבוטים לצורכי הונאות.

"תקנות הריחוק החברתי דחפו יותר ויותר חברות להציע שירותים מרחוק, וביניהם כאלו שלא עשו זאת מעולם", מדגיש ניר מעיין, אנליסט בחברת Forter, "השינוי הזה הוביל לעלייה בהונאות העושות שימוש בהנדסה חברתית. היזהרו מקישורים ודפים המבקשים להזין סיסמאות או פרטי תשלום כאשר אינכם בטוחים לחלוטין במקורם".

ראש צוות תקיפה בחברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס 2BSecure דוריה גלעם מוסיף כי צפוי גל קניות אונליין מסיבי בעקבות התפשטות המגיפה. "האקרים שכללו את המתקפות שלהם, הקימו אתרי דמה לקניות אונליין ואפילו פתחו ערוצי מכירה מפוברקים באתרים ידועים", הוא מזהיר.

חלק מהחברות גם נערכו מראש ושיפרו את חוויית הקנייה אונליין. לדוגמה אתר הקניות של מותג הביוטי ג'ייד השיק יישום חדש המאפשר לראות איך הגוונים של הליפסטיק ייראו על השפתיים, פרי פיתוחה של חברת "ממומי" המפתחת פתרונות מציאות רבודה (AR) ובינה מלאכותית (AI) המעשירים את חווית הקנייה בחנויות ובאתרי מסחר. וכן בית האופנה קסטרו, השיק לאחרונה פיצ'ר חדש המאפשר תשלום באמצעות אפליקציית BIT.

לרגל חודש המבצעים ערכה חברת הסייבר קספרסקי סקר שמצא כי שניים מתוך שלושה ישראלים רוכשים מוצרים בחגי הקניות של נובמבר ו־66% (יחס זהה) מהמשיבים מרגישים בטוחים לרכוש ברשת. כשליש מהמשיבים שמתכוונים לרכוש אונליין ציינו כי חוו הונאת אונליין מסוג כלשהו. על פי נתוני PayPal, שנאספו לקראת הבלאק פריידי וסייבר מאנדיי, 60% מהישראלים שקונים אונליין נערכים להשתתף דווקא בבלאק פריידי, ששומר על הפופולריות שלו.

השנה, יותר מתמיד, יצאו חברות במבצעים נרחבים ברחבי האינטרנט. יבואנית שיאומי בישראל קבוצת המילטון נערכה לחודש הקניות באמצעות יבוא של כ־37 אלף מוצרים של המותג. מוצרים נבחרים במבצע: שואבי אבק, מכשירי חשמל לבית, גאדג'טים וסמארטפונים בהנחות של עד 57%. רשת דינמיקה תציין את בלאק פריידי בתאריכים 25־30 בנובמבר עם מבצעים נרחבים, הכוללים משלוח חינם, על  מגוון מוצרים, למשל, טלפונים חכמים, מחשבים ניידים, טאבלטים ומוצרי דייסון.

חברת Nespresso יוצאת במבצעי Black Friday, המרכזי שבהם כולל מערכת קפה מתקדמת Vertuo שתימכר ב־890 שקל במקום 1,590 שקל. "בשנה החולפת למדנו ששתיית קפה בבית הפכה לחוויה בפני עצמה המחליפה את הבילויים בבתי הקפה בחוץ ולכן אני צופה שהביקוש למבצעים שלנו רק יעלו", אמרה סמנכ"לית שיווק Nespresso יפית מנטין. חברת הכפתור מקבוצת קוברה המפעילה לחצן מצוקה המותקן ברכב ומקושר למוקד אנושי 24 שעות ביממה תציע הנחות ייחודיות למוצרי הדגל של החברה וגם מבצעים על טכנולוגיות מובילות בקטגוריות אביזרים לרכב.

ישנם גם שיתופי פעולה מעניינים כמו Aliexpress בשיתוף חברת דואר ישראל ומאסטרקארד שיצאו במבצע שבו הרוכשים בנובמבר באתר עלי אקספרס בכרטיס מאסטרקארד נטען של הדואר יקבלו הטבות סביב שני חגי הקניות המשמעותיים ביותר: יום הרווקים הסיני ובלאק פריידי.
קבוצת USHOPS יוצאת בשלל מבצעים, בהם עד 45% הנחה על משלוחים מארה"ב, איחוד חבילות חינם וקאשבק על כל עסקה.