חשש למתקפת סייבר על שרתי חברת הביטוח שירביט ולדליפת מידע חמורה ופגיעה בפרטיות של מבוטחים, כך עולה מהודעה חריגה שפרסמו הבוקר (שלישי) רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי. על פי החשד, מי שעומד מאחורי הפריצה היא קבוצת ההאקרים Black Shadow team, שפרסמה בטוויטר את דבר הפריצה.

בציוץ בטוויטר העלתה קבוצת ההאקרים צילומי מסמכים של לקוחות החברה ובהם פרטים אישיים, כולל מספרי זהות, כתובות, מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני. בחדשות 12 דווח כי מנכ"ל שירביט, צביקה ליבושור אמר כי "אנחנו מבינים שזה אירוע סייבר. לא יודעים מי עומד מאחורי התקיפה. הורדנו את האתר שלנו כדי למנוע תקיפות סייבר נוספות ואנחנו מקווים שהאירוע ייגמר בשעתיים הקרובות".

"רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי מעדכנים על אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט", נכתב בהודעת מערך הסייבר. "אמש החלה החברה בסיוע המערך לבדוק חשד לאירוע סייבר על אתר ושרתי החברה שבוצע על ידי האקרים. מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות. במאמץ משותף לרשות ולמערך, הבדיקה ממשיכה. בעקבות כך שב וחידד המערך יחד עם הרשות את ההנחיות לגופים המוסדיים במשק".

בהודעה שהופצה על ידי חברת שירביט לכלל לקוחותיה נכתב כי "ממידע שנתקבל בחברה ומבדיקות שנערכו קיים חשד לאירוע סייבר כנגד החברה, במסגרתו הוצאו מהחברה מסמכי ביטוח. נציין שאין בנתונים שהוצאו מידע שעלול לגרום נזק למבוטחינו". עוד נכתב בהודעה כי בחברה נקטו בכל האמצעים הדרושים כדי לטפל באירוע על מנת להבטיח מניעה של השנות אירועים שכאלה בעתיד.

מנכ"ל חברת הביטוח שירביט, צביקה ליבושור, מסר בתגובה: "חברת הביטוח שירביט מעמידה את תחום הבטיחות והשירות ללקוחותיה בראש סדר העדיפויות, ומדורגת שנה אחר שנה בצמרת חברות הביטוח בישראל בתחומי פעילותה, הן על ידי אגף שוק ההון במשרד האוצר והן על ידי לשכת סוכני הביטוח. שירביט השקיעה מיליוני שקלים באבטחת מאגרי מידע ובהגנה בפני מתקפות סייבר ועומדת בכל דרישות הרגולציה המחמירות בנושא זה. החברה משקיעה גם כעת את כל המשאבים והמאמצים הדרושים לפתרון יעיל, בטוח ומהיר של מתקפת הסייבר, שמטרתה האמיתית לנסות ולפגוע במשק הישראלי. שירביט תמשיך לפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים מול רשויות המדינה, ותנקוט בכל האמצעים הנחוצים לאבטחת לקוחותיה, ולהמשך מתן שירות איכותי ומיטבי".