סבתא עם כישורי לחימה של נינג'ה, מתעמלת אולימפית עם חיבה לנשקים או סוכן חשאי עם רכב ג'יימס בונד – משחק הפעולה החדש WATCH DOGS LEGION מאפשר לכם לבחור לשחק ולחוות את העולם בדרך שלכם.

הכותר WATCH DOGS LEGION, שפותח על ידי Toronto studio ומופץ על ידי Ubisoft, הוא השלישי במספר בסדרה המצליחה ומציג כמות מטורפת של דמויות מגוונות בתוך העולם שניתן לגייס ולעשות בהן שימוש בתוך העלילה.

העלילה מתרחשת בלונדון, ובהמשך ניגע בפרזנטציה המדהימה של העיר, בעתיד הלא רחוק והלא כל כך דמיוני שבו רחפנים אוטונומיים שומרים על הסדר הציבורי והאקרים הם חוד החנית במתקפות והגנות על מתקנים חיוניים.

אתם תהיו חלק מדד-סק, ארגון מחתרתי, המורכב מאזרחים רגילים עם תכונות בלתי רגילות, שמנסה לעצור מארגון טרור גדול ובני בריתיו להשתלט על העיר ולהגשים את שאיפותיהם לחיסול הדמוקרטיה.

אני מודה שהעלילה במשחק, שברגעיה היותר טובים הזכירה פרקים מהסדרה "מראה שחורה", פחות הלהיבה אותי לאורך הקמפיין הראשי, ולמעט כמה דמויות בודדות (המלוות את הסיפור המרכזי) רובן הרגישו חסרות עומק או לקו בצורת ההגשה והדיבוב. חלק נוסף במשחק שמשך ביקורת הוא המשימות, שרוב הזמן חוזרות על עצמן (כניסה למתחם, חיפוש אחר אדם או רכיב, יציאה מהמתחם) עם מעט מאוד אתגרים משתנים או מתפתחים.

מנגד, נקודות האור של המשחק לא מעטות והן מצדיקות את הרכישה, במיוחד שמשחקים אותו בקונסולות החדשות או במחשב PC עוצמתי. נקודת האור הראשונה היא העולם הפתוח של לונדון, העיר על כל רובעיה נראית פשוט מדהים עד לפרטים הקטנים, וזה פשוט תענוג לחקור את הרחובות ולשוטט שם. מבחינה ויזואלית המשחק עמד בכל הציפיות.

אבל החלק המשמעותי והמהנה ביותר אלו הדמויות – מה שהופך את המשימות לפחות משעממות למרות שהן חוזרות על עצמן. הייחדויות שמציע המשחק הוא שניתן לגייס כל דמות הקיימת בעולם, ויש מבחר עצום להתנסות עימן, ולכל אחת מהן סגנון לחימה או יכולות שונות. כך לדוגמא אתם יכולים לגייס עובדת בניין שיכולה לשלוט על רחפני תובלה, להגיע איתם למקומות גבוהים או לנוע במהירות. מנגד, אולי תעדיפו להיות מרגל, עם רכב שיכול להפוך עצמו לבלתי נראה ואפשרות לנטרל נשקי אויבים מרחוק. המגוון שהעולם מציע לבחור ממנו באמת מדהים, שלעתים הוא אפילו מכוון אותך לדמות שאתה רוצה, והאפשרות לבחור בין סגנון משחק אחד לאחר (לא ניתן להרכיב על דמות אחת את כל הפיצ'רים), משך אותי לחזור למשחק ולשחק שוב את המשימות רק בשביל הכיף.

פיצ'ר נוסף שאהבתי, שהוא אופציונאלי לחלוטין, נקרא "מוות קבוע". אם תחליטו לשחק בצורה הזו כל דמות שלכם שנהרגת נמחקת לחלוטין מעולם המשחק ואם כל הסוכנים שלכם ימצאו את מותם המשחק יסתיים. בחירה לשחק בפורמט הזה מעלה משמעותית את תחושת הריאליזם ותגרום לכם לשחק יותר חכם, זהיר ולשמור על יקירכם.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של הכותר בישראל. WATCH DOGS LEGION זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.