כמו כמעט כל סיכום שנה בשנת 2020, נגיף הקורונה, תפס את מירב השיח גם אצל הרשת החברתית טוויטר. על פי טוויטר, שלושת הנושאים הבולטים בישראל השנה היו וירוס הקורונה, פוליטיקה והבחירות בארה"ב. הרשת החברתית פרסמה את ההאשתגים והציוצים הכי מדוברים בשנת 2020.  

בואו לעקוב אחרי מעריב אונליין בטוויטר

לדברי טוויטר, "שנת 2020 תיזכר כשנה שבה העולם כולו נלחם במגפת הקורונה. הקהילה בישראל ובעולם השתמשה בטוויטר כדי לשתף מידע, תחושות ולשלוח את ברכתה לחברים, למשפחה ולתמוך בצוותי הרפואה בעולם כולו. ההאשתאגים:  #coronavirus, #קורונה, ו- #stayhome היו ההאשתאגים בעלי שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בישראל ב-2020".

באופן כללי, ההאשתאגים המובילים בעברית בטוויטר לשנת 2020 היו: #ביביתתפטר, #קורונה, #חינוך. הציוץ שזכה להכי הרבה לייקים בישראל השנה היה הציוץ של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון אשר, שהתייחסה להחלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר אותה מתפקידה שיו"ר ועדת הקורונה.


בין עשרת הציוצים המובילים שזכו למרב הלייקים בישראל, הגיע גם הציוץ של השחקן והקומיקאי יניב ביטון (היהודים באים), בו הוא חיקה את שר הבריאות יולי אדלשטיין ב"מסר מרגיע".

את רשימת המשתמשים ששמם הוזכר הכי הרבה בציוצים בטוויטר בישראל הובילו השנה: בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בני גנץ, ינון מגל ויאיר לפיד. באופן לא מפתיע, אומרים בטוויטר, אחריהם הופיע דונלד טראמפ אשר הוזכר פעמים רבות השנה על רקע הבחירות בארה"ב. 

הציוץ שצויץ מחדש הכי הרבה פעמים בישראל השנה היה של השחקן יוסי צברי במונולוג התמיכה שלו בהפגנות בבלפור. הציוץ השני שצויץ מחדש הכי הרבה פעמים השנה היה דווקא של דונלד טראמפ, אשר כתב על תמיכתו בחוזקה, בבטיחות ובביטחון מדינת ישראל והעם היהודי.

ומה קורה בעולם? ההאשטאגים המובילים בטוויטר בעולם ב- 2020 היו: #covid19 / #coronavirus, #blacklivesmatter, #stayhome, #nintendoswitch, #animalcrossing. הציוץ אשר זכה להכי הרבה לייקים בעולם ב-2020 היה זה אשר הודיע על פטירתו של שחקן הקולנוע והטלוויזיה האמריקני צ'אדוויק בוזמן, כוכב "הפנתר השחור".