מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, נמצא בימים אלה בבידוד, כיוון שנמנה על נוסעי טיסת אל על מדובאי בה נמצאו ארבעה חולים מאומתים. הוא טען כי התרחיש בו הוא נדבק - בלתי אפשרי - כיוון ששמר על כללי הזהירות והשתמש במסיכה אקטיבית אנטי-ויראלית חדשנית, פרי פיתוח המכון הביולוגי בנס ציונה, חברת Tera Novel והדסה, שאושרה בימים האחרונים על ידי משרד הבריאות.

כאמור, המסכה בה השתמש רוטשטיין, היא פיתוח ישראלי חדשני - מסכת פנים כירורגית, עם הגנה אקטיבית אנטי-ויראלית ואנטי-בקטריאלית, הקוטלת גם את נגיף הקורונה N99.999%. המסכה הישראלית רשומה כפטנט עולמי ומורכבת מפורמולה ייחודית בשם GERMS OVER - פיתוח ראשון מסוגו של המכון למחקר ביולוגי בנס ציונה וחברת Tera Novel בשיתוף עם הדסה. 

המסכה החדשה (צילום: ללא קרדיט)
המסכה החדשה (צילום: ללא קרדיט)


הפורמולה אשר משמשת כתוסף אנטי-ויראלית ואנטי-בקטריאלי, לא רק פועלת כמגן פיזי על עוטה המסכה אלא גם קוטלת ומחסלת ביעילות, באמצעות פעילות אקטיבית, את הנגיף או הוירוס ובכך מגדילה את הביטחון מפני הדבקות. מדובר בפיתוח שיועד לשימוש הרופאים, האחיות והצוותים הרפואיים העומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה במחלקות הטיפול השונות. אך כעת, גם הציבור הרחב יוכל ליהנות מהגנה מלאה על בריאותו בעת השימוש במסכה. הדבר שיוכל לסייע בחזרה לשגרה בטוחה יותר, ואף גם בפתיחה מחודשת של השמיים.

טכנולגיית GERMS OVER פותחה במכון הביולוגי במשך מספר שנים, והוכחה מדעית כבעלת ייעלות רבה בפירוק והשמדת חומרים ביולוגים. מדובר בפורמולה אנטי-בקטריאלית המנטרלת חיידקים עמידים ונגיפים בהם קורונה, ומונעת המשך התפשטות והדבקה. בחינת יעילות הטכנולוגיה בוצעה במחלקה הייעודית במכון הביולוגי עוד טרם התפשטות נגיף הקורונה והיא מוגנת בפטנט עולמי. הטכנולוגיה ניתנת ליישום במגוון אפליקציות נוספות כגון צבע, חומרי בניה, פלסטיק, מסננים ופילטרים ועוד מגוון מוצרי טקסטיל.