מגיפת הקורונה גרמה להאטה ואף לעצירה של ענפים נרחבים במשק העולמי, אך פתחה אפשרויות לחברות העוסקות בטכנולוגיות פורצות דרך להתאים את עצמן לתקופה החדשה.

אחת מהחברות הללו היא Steriline הישראלית, שפיתחה את מערכת אולטרה 5, המבוססת על טכנולוגיית UVC להשמדת נגיפים וחיידקים. המערכת, שמותקנת מעל סוללות הקירור ופתחי האוורור במזגנים מרכזיים ומפוצלים, מצמצמת את סיכויי ההדבקה בחללים סגורים. מערכת האולטרה 5 משמידה באופן רציף נגיפים וחיידקים ומונעת מהם להתפזר בחלל, ואף נראה כי היא יעילה נגד נגיף הקורונה, כפי שמספר חוקרים מאוניברסיטת Emory בארה"ב הצביעו, מאחר שהצליחו להשמיד לחלוטין נגיפים שהמבנה שלהם דומה מאוד למבנה נגיף ה־Covid 19.

קרינת UVC נמצאת על פני הספקטרום האלקטרומגנטי, ואורך הגל שלה נע בין 200 ל־280 ננומטר. הקרינה העוצמתית מחסלת מיקרואורגניזמים שונים, כגון וירוסים וחיידקים, ובהם נגיף הקורונה. 

ענף שספג פגיעה קשה במהלך המגיפה הוא האירועים והתרבות. קבוצת ההפקות B.Y מציעה בימים אלו אירועים וירוטאליים המשודרים ממתחם ההופעות הווירטואלי הראשון. המתחם מיועד לחברות וארגונים מהמובילים במשק, המעוניינים לקיים הופעות, כנסים עסקיים ומשחקים וירטואליים ללקוחות ועובדי החברה.

מעבר לאירועים ששודרו עד כה, ובהם הופעה של חנן בן ארי, הרצאה של פרופ' דן אריאלי, ערב שבמסגרתו הופיעו ליאור סושרד ונצ'י נצ', הופעה של הווקה פיפל וכנס רוקחים, הם רכשו יחד עם חברת Thisplay live את הזכויות ל"זמר במסיכה" והפיקו את האירוע הראשון לחברת סייברארק. השימוש בכנסים וירטואליים מאפשר לחברות רבות ומארגני אירועים ליצור אינטראקציה מרחוק באמצעות סרגל כלים דיגיטלי רחב.

החשש מהתפשטות המגיפה בחללים סגורים הוביל ללא מעט פיתוחים רפואיים, כמו הטכנולוגיה שפיתחה חברת Binah.ai למדידת מיצבים רפואיים באמצעות מצלמה בלבד, ללא מגע פיזי. הבדיקה נעשית באמצעות אפליקציה שפיתחה החברה, אשר מספקת מדדי דופק, זרימת דם, חמצן בדם, קצב נשימות, HRV ורמת לחץ מנטלי. חזון חברת Binah.ai הוא לאפשר לכל אחד גישה לשירותי בריאות בסיסיים ולהיות בשליטה על בריאותו ורווחתו.

הטכנולוגיה, המבוססת טכנולוגיית בינה מלאכותית ועיבוד אותות, מאפשרת זיהוי שמתבצע באמצעות כל מכשיר חכם (פלאפון, טאבלט) בזמן אמת, ברמת דיוק רפואית. הטכנולוגיה מאחורי הפתרון מבוססת על יכולת דליית rPPG מעור הפנים של האדם, על ידי ניתוח החזר התאורה מעור הפנים אל עדשת המצלמה, כשאיכות התמונה ושינויי תאורה אינם משפיעים על איכות המדדים. 

כמו כן, חברת Kando, הפועלת למען זיהוי מוקדי התפרצות הקורונה באמצעות ניטור הנגיף במערכות ביוב עירוניות ברחבי ישראל, מקיימת שיתוף פעולה עם משרד הבריאות. הפרויקט מספק למשרד הבריאות ולרשויות המקומיות יכולת איתור מוקדם של מוקדי התפרצות נגיף הקורונה, ומאפשר טיפול מהיר וממוקד במוקדי התפרצויות תוך מניעת הגבלות וסגרים כלליים על האוכלוסייה שפוגעים בכלכלה ובאורח החיים.