מובילאיי, חברת בת של אינטל, הציגה את האסטרטגיה והטכנולוגיה שיאפשרו לכלי הרכב האוטונומיים (AV) לקיים את הבטחתם להצלת חיים ברחבי העולם, הכוללים, בין היתר, מיפוי המבוסס על מיקור המונים. במהלך שני מושבים בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES שתיערך השבוע יציג אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי, וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, את האופן שבו ערוכה מובילאיי להתמודד עם השוק העולמי בתעשיית הרכב האוטונומי.

"בעזרת התמיכה של אינטל ובהתבסס על גישת ה"שילוש הקדוש" שלנו, עשויה מובילאיי לצמוח למימדים חסרי תקדים", אמר שעשוע. "מתחילת דרכנו, כל חלק בתוכנית שלנו מכוון לצמיחה גיאוגרפית וכלכלית מהירה – והחדשות שאנו מביאים היום מראות כיצד החידושים שלנו מאפשרים לנו להוציא לפועל את האסטרטגיה הזו".

שעשוע יסביר את החשיבות של מתן פתרון חישה, שהינו בעל יכולות העולות בכמה מונים על אלה של נהגים אנושיים. הוא יסביר כיצד הטכנולוגיה של מובילאיי – הכוללת טכנולוגיית מיפוי Road Experience Management (REM), מדיניות נהיגה המבוססת על כללי Responsibility-Sensitive Safety (RSS) ושתי מערכות-משנה נפרדות, בעלות יתירות מלאה, המבוססות על טכנולוגיית מצלמה, רדאר ולידאר מובילה בעולם – משולבות כדי להעניק פתרון כזה.

רכבי מובילאיי בירושלים (צילום: יח''צ)
רכבי מובילאיי בירושלים (צילום: יח''צ)

בחברה הסבירו עוד כי כדי לשגשג בשוק העולמי, חיוני להוריד את המחיר של הטכנולוגיה למחיר בר השגה, שיהיה תואם למחירי השוק העתידיים של כלי רכב אוטונומיים. הפתרון של מובילאיי מתחיל במצלמה זולה המשמשת כחיישן עיקרי, המשולבת במערכת חיישנים מקבילה (ראדר ולידאר) שפועלת עצמאית, ומאפשרת ביצועים חיוניים לבטיחות, העולים ברמת בטיחותם לפחות בשלושה מונים על אלה של נהגים אנושיים. 

בנוסף, בעזרת שימוש בטכנולוגיית True Redundancy, יכולה מובילאיי לאמת רמת ביצועים זו באופן מהיר יותר וזול יותר מאשר מערכות מתחרות שמבוססות על היתוך מידע.

שעשוע הסביר שחזון החברה כולל כלי רכב אוטונומיים עם יכולות משופרות של זיהוי ומדידת מרחק המבוססות על אור וגלי רדיו, שהן המפתח להעלאת נוספת של רף הבטיחות בכביש. מובילאיי ואינטל מציגות פתרונות חדשניים שיעניקו את היכולות המתקדמות הללו באמצעות רדאר ולידאר לכלי רכב אוטונומיים, תוך אופטימיזציה של כוח המחשוב ויחסי עלות-תועלת.

כפי שיסביר שעשוע באירוע השנתי של מובילאיי "Under the Hood", טכנולוגיית רדאר ההדמיה מבוסס התוכנה של מובילאיי, מאפשר לרדאר לבנות תמונת עולם (באמצעות חישה) שהיא מספיק טובה למדיניות נהיגה שתומכת בנהיגה אוטונומית. 

אמנון שעשוע (צילום: יח''צ)
אמנון שעשוע (צילום: יח''צ)

שעשוע יסביר גם כיצד ההתמחות של אינטל במפעלי שבבים פוטונים מסוגלת לשלב רכיבי לייזר אקטיביים ופסיביים על שבבי סיליקון. "זה באמת ישנה את כללי המשחק", אמר שעשוע על הלידאר מבוסס השבב שצפוי לצאת ב-2025. "אנחנו קוראים לזה 'מעגל משולב פוטוני' (PIC). הוא כולל 184 קווים אנכיים, והקווים הללו מועברים באמצעים אופטיים. מפעלים שיכולים לייצר שבבים כאלה הם מאוד נדירים. זה מעניק לאינטל יתרון משמעותי בבניית מערכות הלידאר האלה".

שעשוע יסביר באירוע ביום שני את המחשבה שעמדה מאחורי טכנולוגיית המיפוי המבוססת על חוכמת המונים. הטכנולוגיה ה מסוגלת כעת למפות את העולם באופן אוטומטי, עם מיפוי של יותר משמונה מיליון קילומטרים מדי יום, ועם קרוב למיליארד קילומטרים שמופו עד היום. תהליך מיפוי זה שונה מהגישות האחרות בכך שהוא שם דגש על פרטים סמנטיים שחיוניים ליכולת של רכב אוטונומי להבין את הסביבה ואת ההקשרים שלה.

על מנת שכלי רכב אוטונומיים יוכלו לממש את המטרה שלהם, להציל חיים, הם צריכים להתפרש באופן נרחב, ולהיות מסוגלים להגיע כמעט לכל מקום. מערך המיפוי האוטומטי של מובילאיי משתמש בטכנולוגיה המיושמת בכמעט מיליון כלי רכב שמצוידים במערכת הסיוע לנהג המתקדמת של מובילאיי.

כדי להמחיש את יכולות הצמיחה שמאפשר המיפוי האוטומטי הזה, מובילאיי תעלה כלי רכב אוטונומיים לכביש בארבע מדינות חדשות, מבלי לשלוח מהנדסים מומחים למדינות אלה. החברה תשלח את המכוניות לצוותים המקומיים שמעניקים תמיכה ללקוחות החברה. אחרי הדרכת בטיחות מתאימה, כלי רכב אלה יוכלו להתחיל לפעול. זו הגישה שבה נעשה שימוש בשנת 2020 כדי להתחיל בנסיעה של כלי רכב אוטונומיים במינכן ובדטרויט, בתוך מספר ימים.