מגיש התוכנית "נקסטר" בערוץ 12, דרור גלוברמן, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על סוגיית הפרטיות בוואטסאפ, בשל החשש כי תתחיל להעביר מידע אישי של המשתמשים לחברת פייסבוק, ועל אפליקציית "סיגנל" המוצעת כחלופה אליה.

מה הבעיה עם וואטסאפ?
אני חושב שמתפרס עכשיו זעם אדיר בעולם ובישראל, של אנשים שצברו כעסים על וואטסאפ. על החדשות סביבה וסביב פייסבוק, על התחושה שאנחנו משועבדים לה בצורה יומיומית מעבר לכוחותינו. זה מפרפר אותנו, וזה מטריד אותנו לא כי אנחנו חלשים, אלא כי האפליקציה הזו מתוכננת לפרוץ את מעגלי ההגנה האנושיים. לפרוץ את המוח שלנו ולתכנת אותנו מחדש. 

ומה היא רוצה עכשיו?
האמת שכלום וזה מה שמצחיק. היא אומרת שהיא תשתף את המידע שלך עם פייסבוק, אבל זה קרה כבר לפני ארבע שנים. ההבדל הוא שעכשיו יש שינויים רגולטורים, ואייפון עשתה איזה שינוי במערכת שלא מאפשרת לוואטסאפ לשאוב את המידע כרצונה. אפשר להגיד שזה בעצם אישור רטרואקטיבי. אתם מבינים?

ואם לא נאשר את זה?
אז ככל הנראה לא נוכל להשתמש בוואטסאפ. פייסבוק מניחה שרוב האנשים יסמנו אישור.

אז איזה מידע יעבור לפייסבוק?
הכל פרט לתוכן השיחות. יש אנשים שמפקפקים בזה כמובן, וחושבים שמאזינים להם, אבל זה לא מוכח. אגב, מדובר במידע חשוב מאוד - עם מי דיברתי, איפה הייתי, מה חיפשתי. יש שתי חלופות רצינויות - טלגרם וסיגנל, ואני ממליץ לכולם להוריד אותן עכשיו. שתיהן מצוינות, אבל טלגרם יותר פופולרית.