חברת אינטליטינגס (Intellithings) מציגה את רומי (RoomMe) - גלאי נוכחות תקרתי מבוסס פטנט שהושק בארה"ב במהלך 2019, אשר מזהה נוכחות של אנשים ספציפיים בחדר על בסיס טלפונים חכמים. המוצר זכה בפרס החדשנות היוקרתי CES Innovation Awards בתערוכת CES.

המוצר מביא לראשונה פתרון זיהוי נוכחות, שלא לצורכי גילוי פריצה אלא לצורכי המשפחה, לשוק הביתי. זיהוי נוכחות מבוסס טלפון חכם הוא שיטת זיהוי הנוכחות המתקדמת ביותר בחללים מסחריים. רומי מבוסס על אותה השיטה ונועד לזהות נוכחות ברמת החדר של אנשים ספציפיים - לפי הטלפונים החכמים הרשומים שלהם.

הגלאי מותקן על ידי הדבקה על התקרה, מעל הכניסה לחדר, ויוצר וילון בלוטוס וירטואלי למתחם. כאשר טלפון רשום עובר דרך הווילון, גלאי רומי מודיע לאפליקציית רומי בטלפון באיזה חדר הטלפון נמצא. כלומר, מהו המיקום הנוכחי של המשתמש אשר הטלפון שייך אליו.

הגלאי מופנה לשני שימושים לצרכים חיוניים בארץ: ניטור נפילות אצל מבוגרים ואיתור נוכחות של ילדים. "האוכלוסייה המבוגרת נחשבת גם לאוכלוסיית סיכון, ואותם מבוגרים שגם כך נמצאים בסיכון גבוה לנפילה – גם מבלים זמן רב יותר לבדם, בשמירה על הריחוק החברתי שנכפה", הסבירו בחברה. "במקרה של מבוגרים שחיים לבד, הטכנולוגיה משמשת לגילוי חוסר פעילות. כלומר, אם המשתמש לא ביצע כניסה לחדר בתדירות מוגדרת, ניתן להסיק כי אולי נפל – ורומי ישלח הודעה על כך לאנשי קשר שהוגדרו על ידי המשתמש".

בסוגיית השמירה על הדור הצעיר, הסבירו: "כדי לוודא את הגעתם של הילדים הביתה בשעה מסוימת - רומי משתמש בטלפונים החכמים של הילדים כדי לזהות את כניסתם לבית. הטכנולוגיה אינה מתעדת את הילדים ופעילותם, ובכך אינה מהוה חדירה לפרטיות אלא רק בדיקת נוכחות.
"כשרומי מזהה שילד נכנס לחדר בבית שבו מותקן גלאי רומי, בטווח זמנים מוגדר, רומי יכול להודיע להורים על כך באמצעות הודעת SMS. בבתים עם מספר ילדים, רומי מזהה מי הילד שנכנס ושולח הודעה ספציפית לגבי ילד זה".