פוטנציאל עסקי: סטרטאפ ישראלי בשם "שפה1" מציע קורס חינמי בן עשר שעות ללימוד השפה הערבית, במסגרתו הגולשים ילמדו לכתוב את כל האותיות, מילים ומשפטי מפתח ולקרוא בערבית. מסיימי הקורס שניתן חינם באתר שפה 1 יוכלו לקרוא שלטים בערבית, לסמס בערבית ולקרוא בשטף. כאמור, מטרת אתגר בא לענות על  עלייה בביקוש ללימודי ערבית, בעקבות הסכמי השלום שנחתמו בחודשים האחרונים - מאיחוד האמירויות ועד מרוקו. 

שפה1 מלמדת ערבית כמו שתינוקות לומדים כל שפה - דרך האזנה, חיקוי ולבסוף הבעה עצמית. התוכנה עוטפת את הלומד בסביבה דוברת ערבית, באמצעות אינספור אינטראקציות שמטמיעות בלומד את השפה תוך כדי תנועה, עד שהוא לומד לדבר ולהביע את עצמו בערבית. כלומר, היא מתבססת על "הגישה הטבעית ללימוד שפה" ומתאימה גם למי שלא מכיר את השפה כלל.

"כשמדברים עם אדם בשפת האם שלו, זה מסייע לשבור את הקרח, ולבנות בסיס יציב יותר לשיתוף פעולה עתידי", אומר יונתן מנשה, מנכ"ל הסטרטאפ, "כמובן שאם מדובר באדם שמכיר את השפה ברמה גבוהה יותר, ומסוגל להשתמש בה לניהול שיחות עסקיות, זה מקפיץ את המשא ומתן כמה צעדים קדימה ומאפשר לשני הצדדים להבין אחד את השני לעומק, בלי הצורך להסתמך על תרגומים שלא תמיד מעבירים במדויק את רוח הדברים ואת הפרטים הקטנים".

לדבריו, הקהל שמשתמש בלומדה מגוון מאוד. "לצד אנשים רבים שפשוט חלמו במשך שנים לדעת ערבית כדי לשוחח עם הסבא והסבתא בשפתם, יש גם כאלה שעובדים עם לקוחות הדוברים את פה מהארץ או מחו"ל, ואנשים שידיעת השפה מקלה עליהם מאוד, כמו צוות רפואי בבתי חולים, בעלי חנויות, מדריכים ועוד", הסביר, "אנחנו רואים איך כל חברה שרואה את הפוטנציאל העסקי במדינות ערב בוחרת להכשיר את הצוות שלה בשפה הערבית היום. הלומדה שפיתחנו מתאימה לכל רמה ולכן היא מאוד פופולרית - בין אם מדובר במי שמעולם לא דיבר או קרא בערבית, ובין אם מדובר במישהו שזוכר ערבית מבית סבא וסבתא, כולם ימצאו אצלנו פתרון מובנה לצרכים שלהם".