בשנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות משמעותית בתחום הסלולר - אם בעבר הבחירה הייתה בין מספר מצומצם של מותגים ודגמים, היום השוק מציע עשרות מותגים ודגמים שיודעים להציע סוגים שונים של יכולות ותכונות. המבחר הגדול מאפשר קניית מוצר איכותי, בלי לקרוע את הכיס, אך עלול ליצור בלבול במהלך בחירת המכשיר.

הדרך לבחירת המכשיר הנכון עוברת בבדיקה פשוטה של מספר פרמטרים חשובים, אשר אם נעמוד בכולם - נוכל ליהנות בוודאות מהרכישה שלנו: ראשית, חשוב להבין מהו התקציב שלנו, בשוק היום ישנם מוצרים מצוינים במחירים נוחים וכמעט בכל תקציב ניתן למצוא מוצר מתאים. 

אחרי שהגדרנו את התקציב אפשר לעבור לחלק הטכני ולמצוא את המכשיר שמספק את הנתונים הטובים ביותר במסגרת אותו תקציב. השלב השני הוא למצוא מכשיר עם מעבד טוב ומוכר שיאפשר שימוש חלק ותמיכה בפעילויות שונות, אנחנו ממליצים על חברת Qualcomm או על חברה קצת פחות מוכרת בשם MadiaTek מטאיוואן. המותג של המעבד חשוב, אבל חשוב לא פחות לוודא שהוא מסדרה חדשה ככל הניתן.  

היכולת של הנייד לעבוד בצורה חלקה גם בתנאי עבודה מאומצים תלויה במערכת ההפעלה והזיכרון הפנימי של המכשיר (RAM), המלצתנו, אל תרכשו מכשיר עם זיכרון RAM נמוך מארבעה ג'יגה - שכן במקרה כזה חוויית השימוש עשויה להיות פחות נעימה כתוצאה מהשהיות בגלישה, אפליקציות ומשחקים ואף במהירות הפעולה של מערכת ההפעלה. 

שיאומי - Xiaomi Mi 10T (צילום: יח''צ שיאומי)
שיאומי - Xiaomi Mi 10T (צילום: יח''צ שיאומי)

אחרי שווידאנו שיש מספיק זיכרון עבודה, חשוב גם לוודא שיש מספיק זיכרון לשמור מידע על המכשיר - תמונות, סרטונים או אפליקציות. היום באמת שאין צורך להתפשר על מכשיר עם זיכרון קטן יותר מ-32 ג'יגה, או לחפש דגם אשר ניתן להרחיב את הזיכרון שלו באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני מסוג microSD.

הסמארטפונים מספקים כיום יכולות צילום מתקדמות, אשר לרוב המשתמש הממוצע לא יפיק מהן את המירב. מערך צילום מרובה חיישנים ועדשות אינו בהכרח מעיד על איכות הצילום – מומלץ לרכוש מכשיר הכולל חיישן עיקרי ברזולוציה גבוהה (מגה פיקסל) עם גודל פיקסל (µm) גדול ככל האפשר, דבר המשפיע על איכות התמונות בצילום בסביבה עם תאורה נמוכה, וכמו כן לוודא קיומם של חיישנים לזווית צילום רחבה וחיישן עומק עשויים לשפר משמעותית את איכות הצילום בתסריטים שונים.

מומלץ גם לרכוש סמארטפון בעל מצלמה עם מנגנון ייצוב אופטי (OIS) שמסייע להתמודד עם רעידות בעת הצילום, וכך לשמור על תמונה יציבה ומפוקסת. בנוסף, עבור מצלמת הסלפי הקדמית, שמשמשת היום את כולנו, כדאי לבחור בחיישן עם רזולוציה מספיק גבוהה וצמצם עם ערך נמוך ככל האפשר (f). 

נשים במסכה מצלמות סלפי, ירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מארק ישראל סלם)
נשים במסכה מצלמות סלפי, ירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מארק ישראל סלם)

מרכיב נוסף אשר אנחנו לעיתים אינו מהווה קריטריון עבור אלו המחפשים נייד חדש, הוא הסוללה של המכשיר - הניידים של רובנו עובדים 24 שעות ביממה, כך שסוללה חלשה תגביל את השימוש ותגדיל את התלות בטעינה. אנחנו ממליצים לא לרכוש מכשיר עם סוללה קטנה יותר מ-mAh4500, אשר מספקת שימוש סביר של יום עד יום וחצי. 

הסמארטפונים המודרניים כוללים מסכים גדולים ונוחים, אבל חשוב לשים לב שאיכות המסך מספקת לכן כדאי לוודא שהוא בטכנולוגיה IPS או AMOLED ובאיכות FHD+ לפחות שנהנה מחוויית צפייה, גם באור יום ובשמש ישירה. השימוש הקבוע מגדיל את הסיכויים לנפילות של המכשיר, עלות החלפת מסך היא לא זולה, אז כדאי לרכוש דגם עם ציפוי מגן תקני של חברת Corning Gorilla שיצמצם את הסיכויים לשבירה בעת נפילה. 

ולסיום חשוב מאוד להקפיד על רכישה מיבואן רשמי שמספק פריסה רחבה של נקודות שירות, תיקון מקצועי ושימוש בחלפים מקוריים, טיפול מהיר מול היצרן בתקלות תוכנה, ומענה מהיר במגוון אפשרויות תמיכה. 

הכותב הוא מנהל מותג שיאומי, קבוצת המילטון יבואנית שיאומי לישראל