StartupisTeam, מבית עמותת "מחשבה טובה" - היא תוכנית טכנולוגית דו־שנתית עבור תלמידי תיכון מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל. זוהי למעשה תוכנית העצמה טכנולוגית המעניקה לבני הנוער מקפצה להשתלבות בעולם הטכנולוגי בצבא ובאזרחות, אשר החלה כפיילוט לפני כשלוש שנים והכפילה את עצמה השנה.

מטרת התוכנית היא להקנות למשתתפים ידע מתקדם במגוון תחומים טכנולוגיים ובעולם היזמות, וזאת כדי לעודד אותם להמשיך בלימודים מדעיים וטכנולוגיים באקדמיה, וכן לפתוח בפניהם דלת לתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בשירותם בצה"ל ובעולמות היזמות והתעסוקה הטכנולוגיים בעתיד.

במהלך השנתיים לומדים המשתתפים שפת תכנות שבאמצעותה יפתחו פרויקטים שונים. על ידי כלים מתחום היזמות המשתתפים מפתחים תוצר ממשי, ועובדים עליו החל משלב פיתוח הרעיון ועד להשקתו. הנערים והנערות מתחילים לקבל גם הדרכה והכוונה למסלולים שונים בצבא.
את התוכנית מוביל מנטור מטעם העמותה, בעל ידע רחב בהובלת קבוצה, תכנות ויזמות טכנולוגית, והיא כוללת גם מפגשים עם יזמים שונים מהתחום הטכנולוגי וביקורים בחברות סטארט־אפ, כשלכל משתתף מוענק מחשב נייד.

את התוכנית יזם ומוביל איש העסקים מייקל אייזנברג, שותף־מנהל בקרן Aleph ושותף של העמותה זה מספר שנים, אשר מספר: "כלכלת ישראל חייבת לייצר הזדמנויות לפריצות דרך עבור כל האוכלוסיות בישראל. כדי להביא הרבה אנשים מכלל האוכלוסייה להייטק, הם צריכים דוגמאות לחיקוי מתוך השכונות, והתוכנית נועדה לאפשר הצלחה, ברמה הכי גבוהה של בנים ובנות לחיקוי - אשר יגיעו הכי רחוק בהייטק הישראלי והבינלאומי וייקחו איתם שכונות שלמות לכלכלה של המאה ה־21".

דניאל מלמד, תלמידה בכיתה י' מירושלים, לומדת בתוכנית השנה: "בחרתי ללמוד בתוכנית, מכיוון שהבנתי שהיא תוכל לפתוח לי דלתות ותוכל ללמד אותי דברים לעתיד שאצטרך להשתמש בהם. בנוסף, רציתי להכיר עוד אנשים חדשים ולהרחיב את מעגל החברים שלי. אני שואפת להגיע לתפקידים מובחרים ומשמעותיים בצבא, ביחידות טכנולוגיות שכוללות תכנות וסייבר, ואולי אפילו אבחר לצאת לקצונה".

אברהם פריאס בן ה־18, בוגר של שתי תוכניות של העמותה, משרת כחייל בתפקיד משמעותי בצה"ל, שדורש הבנה וידע טכנולוגי, והוא מעיד: "התוכנית בהחלט השפיעה על השיבוץ שלי לתפקיד, לאחר שהצגתי את הידע שלי ואת ההסמכה שעברתי".

לדברי אורנית בן ישר, מנכ"לית עמותת "מחשבה טובה": "כשיצאנו לדרך עם תוכנית ה־StartupisTeam, שמנו את הגיוס לתפקידים משמעותיים בצבא כדרך למדוד את הצלחת התוכנית. לראות היום את הבוגרים של התוכנית שהשתלבו בתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בצה"ל - זה מרגש מאוד ונותן לנו את התמריץ להמשיך ולהרחיב את התוכנית, מתוך ידיעה שיש פה שינוי אמיתי".