המחשב הנייד לגיימרים, ה־ROG Strix SCAR 15 מבית ASUS, הוא הגשמת פנטזיות הילדות שלי – קל לנשיאה, נוח לאחיזה ומפלצת של ביצועים המאפשרת ליהנות בצורה המלאה ביותר מהמשחקים התובעניים ביותר הנמצאים בשוק, ללא התפשרות על איכות. ה־STRIX SCAR 15 אינו זול, חשוב לציין זאת, אבל זו השקעה נבונה אם אתם גיימרים בנשמה ובטח עבור שחקני ספורט אלקטרוני שרוצים להפוך זאת למקצוע או תחביב רציני. המחשב מצויד במעבד AMD Ryzen 9 5900HX עוצמתי וכרטיס מסך GeForce RTX 3080, מהחזקים והמתקדמים שיש כיום בשוק, וזה ניכר היטב בכל פעולה שאתם תבצעו ובכל משחק.

כרטיס המסך המדהים מצויד ב־16GB של זיכרון, והמחשב עצמו מחזיק 32GB זיכרון, (פעמיים 16GB מסוג DDR4) – בשורה התחתונה המספרים האלה יוודאו שני דברים: שלא יהיה משחק או תוכנה שלא תפעל או תרוץ בצורה האופטימלית ביותר ומנגד לא תבחינו בשום אינדיקציה לעומס או מאמץ מצד המחשב, ללא התחממות של גוף הנייד או רעשי טעינה.

מיד נחזור לנושא הביצועים והרצת המשחקים החמים בשוק, אך כדאי לציין גם את המסך המרשים, בגודל 15.6 אינץ', ברזולוציית WQHD עם טכנולוגיית anti-glare, קצב רענון של 165־300 מגה הרץ וזמן תגובה של 3 מילי־שניות. אין שום צורך לחבר את הנייד למסך חיצוני, התמונה ברורה, חדה, צבעים חיים וריאליסטיים והכי חשוב תוכלו להבחין בקלות בכל תנועה – חשוב במיוחד למשחקי שוטרים רבי־משתתפים.

בכלל, קשה שלא להתרשם מהעיצוב של המחשב הנייד, עם אורות ה־RGB בכל פינה (לפעמים סתם בהיתי בו בלילה בשביל להירגע) עם האורות המרקדים בזמן ההטענה. תוסיפו לזה את אחת המקלדות הנוחות שאי פעם חוויתי, מקלדת מכנית אופטית, שממש מלטפת את האצבעות בכל נגיעה (וכמובן גם מוארת וניתנת להתאמה) – התוספות הקטנות האלה ממש משלימות את חווית המשחק. מערכת הסאונד הבנויה איכותית מאוד, בעוצמות הנכונות וחוסכת את הצורך בהתקנת רמקולים חיצוניים. מבחינת הסוללה, היא תובענית בזמן משחק, אבל מספיקה ל־12 שעות רציפות בצפייה במדיה, ובכל מקרה תומכת בהטענה מהירה במיוחד.

לסיכום, אני בחרתי להריץ על המחשב הנייד כמה מהמשחקים התובעניים שנמצאים כיום בשוק, סימולטור הטיסה של מיקרוסופט (בהגדרות מקסימליות – מדהים), סייברפאנק (מינוס הבעיות הקיימות בקונסולות), היטמן 3 המרהיב והמדיום. יש אפשרות באמצעות אופציית ה־ARMOURY CRATE להאיץ את הביצועים של הנייד, אבל אתם לא תצטרכו אותו. כל הכותרים רצו בצורה חלקה, עם יכולות ויזואליות מדהימות שממחישות עד כמה מתקדמת טכנולוגיית ה־RAY TRACING של כרטיס המסך העוצמתי עם יכולות DLSS מתקדמות – לא פעם ולא פעמיים פשוט הפסקתי לשחק והבטתי בהשתקפויות ובנופים עוצרי נשימה.
המחיר המומלץ לצרכן עבור ROG Strix SCAR 15  הוא 14,700 שקל.