מתחרה לטיקטוק: פייסבוק ישראל הודיעה היום (שני) על השקת "רילס" (Reels) באינסטגרם. מדובר באפשרות ליצור קטעי וידאו באורך של עד 30 שניות, המורכבים ממספר קליפים, לצד עם אפקטים וכיתובים, שזמינים במדינות רבות בעולם מזה מספר חודשים, ויהיו זמינים בישראל החל משעות הערב. כמו כן, החל מהערב - יהיה ניתן לשתף ולשמוע קטעי מוזיקה בסטורי ובאינסטגרם. התכונה מגיעה לישראל באיחור רב, זאת לאחר שפייסבוק הגיעה להסכמות בנושא עם אקו"ם.

כך תוכלו ליצור "ריל": עם כניסת התכונה לפעילות בישראל, תוכלו ללחוץ על אייקוון המצלמה בתחתית האפליקציה, כפי שעושים כעת להעלאת פוסט או סטורי. ניתן לצלם סרטונים ישירות לאינסטגרם או להשתמש באלו הקיימים - כאשר בהמשך, כמו בטיקטוק ניתן יהיה לבחור קטעי מוזיקה שונים. כמו כן, ניתן לבחור קטעים מהשיר שתרצו להבליט, להוסיף את שם האמן ואת שם השיר. ניתן לשנות את האנימציה ואת עיצוב הטקסט על ידי לחיצה על הסטיקר וכן להזיז את מיקום המילים על גבי הסרטון, לסובב, להגדיל ולהקטין – כפי שעושים עם כל מדבקה באינסטגרם. את התוצר ניתן לשתף בסטורי ובהודעות פרטיות.

בנוסף, אנשים יוכלו להוסיף גם שירים לתחומי העניין ולתחביבים שלהם בפייסבוק, או לנעוץ אותם במעלה הפרופיל. השיר שתבחרו יתנגן כאשר אנשים יבקרו בפרופיל שלכם, והם גם יוכלו לבקר בעמוד הפייסבוק של האמן באמצעות לחיצה על הקטע המוזיקלי.