סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) פרסמה הערב (שני) את רגעי הנחיתה המותחים של הגשושית פרסרוורנס ("התמדה"), ששוגרה בקיץ האחרון, והגיעה ביום חמישי האחרון למאדים. בסרטון נראים רגעי הנחיתה כפי שתועדו על ידי המצלמות של הגשושית, לצד הדקות המותחות בחדר הבקרה של הסוכנות, בה ישבו המדענים הלחוצים.

הסרטון מתפרסם לאחר שבצהרי יום שבת פרסמו בסוכנות מספר תמונות שצילמה הגשושית, כולל צילום "סלפי" של הרכב בעל שישה הגלגלים בעודו באוויר מעל פני השטח של הפלנטה האדומה, רגע לפני שנגע בקרקע. תמונת הגשושית היא תצלום התקריב הראשון כזה של חללית הנוחתת על מאדים, או כל כוכב לכת מעבר לכדור הארץ. זאת בזכות מצלמה שסיפקה זווית צילום שלא התאפשרה במשימות קודמות. "הרגע הזה הוא רגע עליו חלמנו במשך שנים, ועכשיו הוא נהפך למציאות", נכתב בחשבון הטוויטר של פרסרוונס, "תעיזו לממש דברים גדולים".

התמונה צולמה בסוף רצף הנחיתה שמכונה "שבע דקות אימה", שהביא את הגשושית ממרומי אטמוספרת מאדים במהירות של 12,000 מייל לשעה, עד לנחיתה רכה על רצפת מכתש עצום שנקרא מכתש ג'יזרו, כשני קילומטרים מצוקים גבוהים בבסיס דלתה של נהר עתיק, שנחצבה בפינת המכתש לפני מיליארדי שנים, כאשר מאדים היה חם יותר, לח יותר ובעל תנאים שיותר סביר שמאפשרים חיים.