חברת התקליטים הליקון, בשיתוף פעולה עם TechnoArt, משיקה בימים אלה את פלטפורמת Markers, שתאפשר לאומנים לקיים שיתופי פעולה עם גופים מסחריים, למסור חסויות ליצירות, להשתתף בקמפיינים פרסומיים - והכל בקשר ישיר עם החברות.

כל אומן ויוצר מתחומי אומנויות הבמה (זמר/להקה, יוצר מוזיקה/DJ ואפילו שחקנים ורקדנים) יכול להירשם בחינם וליצור לעצמו פרופיל באתר המציג את העשייה שלו ואת האפשרויות שהוא מציע לשיתוף פעולה (כולל עלויות).

בעלי תפקידים רלוונטיים במחלקת שיווק של חברה או ארגון, החל מסמנכ"ל השיווק בעצמו ועד למנהלי מותג זוטרים, יכולים להירשם בחינם לפלטפורמה. לאחר ההרשמה למערכת, באמצעות אלגוריתם ייחודי מבוסס AI, אפשר לדגום את קהלי היעד שהמותג/חברה עצמם מטרגטים ולמצוא את האומנים הרלוונטיים לאותו קהל יעד. קרי, וידוא התאמה בין העוקבים ברשתות החברתיות של האומן לבין אלה שהמותג מטרגט ברשתות החברתיות.

לאחר שמתקבלת אצל המשתמש רשימת האומנים הרלוונטית למותג שלו, הוא יכול להיכנס לפרופיל של אותו אומן במערכת ולראות אילו אפשרויות שיווקיות הוא מציע כשיתוף פעולה איתו ומהי העלות.

דרך הפלטפורמה ניתן גם לרכוש שירים של האומן לשימוש בפרסומות של המותג בעלות ידועה מראש וללא צורך בהתמקחות. המערכת היא אוטומטית לחלוטין, וכל האינטראקציה בין נציגי המותג לאומן נעשית דרך הפלטפורמה. המודל הכלכלי של Markers: על כל שיתוף פעולה שנרקם במסגרת הפלטפורמה מופרשת עמלה.

"פתרונות טכנולוגיים, הנותנים מענה לצרכים שסומנו על ידי האומנים, יתרמו מהותית להמשך צמיחתה של תעשיית המוזיקה. אני שמח לקחת חלק בהנגשת פתרונות, שבמיוחד בתקופה מאתגרת זו יועילו הן לאומנים והן למשתמשים", אמר רוני בראון, מייסד חברת הליקון, שתפעיל את הפרויקט בארץ, וחבר הנהלת TechnoArt בישראל. מנכ"לית TechnoArt שני פלד הוסיפה: "חשוב לזהות את צורכי האומנים, וזה מרגש להנגיש עבורם את הפלטפורמה, במיוחד בעת הזו".

קובי פרחי, סולן להקת אורפנד לנד ושותף ב־Markers: "כבר תכף שנה שלא היה עולם תרבות בעולם. הצגות, מופעי מוזיקה או סטנד־אפ. זו תקופה שהיא לא פחות מסיוט לאומנים וגם לצרכני תרבות. קשה לי לנבא את העתיד, אבל אני מקווה לטובת שפיותו הגם ככה שברירית של התחום שלנו שייתנו לאנשים לפחות את מנת התרבות שלהם".