ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר בפקולטה למדעים במכון הטכנולוגי בחולון, התראיין היום (ראשון) בתוכנית "איפה הכסף", של 103FM בעקבות מתקפת הסייבר על קבוצת קלאס קפיטל למימון רכב. מנשרי הבהיר כי קבוצת התקיפה שייכת לאיראן, שמאז השנה שעברה מנסה לתקוף בצורה מאסיבית יותר מטרות ישראליות בתחום הסייבר: "רואים שינוי מגמה מאוד בולט במודיעין האיראני, על שלל זרועותיו, אחרי שהם הבינו שהם מתקשים לענות לישראל".

ראש תחום הסייבר הסביר כי ההתקפה שירתה שלוש מטרות: הראשונה, הוצאת מידע מהחברה ושימוש בו לטובת מי שרצה את המידע. השנייה, פגיעה וזריעת הרס במערכות, מחיקה של מערכות ממוחשבות ומערכות מידע ושלישית פעילות השפעתית-תודעתית, שאותה הם מבצעים באמצעות הרשתות החברתיות.

"הם מנסים ומצליחים לפגוע במקומות קטנים. ההצלחות שהיו לאיראנים הן לא גדולות ולא במטרות אסטרטגיות במדינת ישראל. הפגיעות שלהם הן מינוריות, איפה שהם מצליחים זה בעיקר במקומות בהם היה כישלונות בהגנה. במדינת ישראל יש הגנה, אנחנו המדינה הראשונה בעולם שהתחילה לארגן מערכתית על התשתיות הקריטיות, אך המרחב הציבורי נשאר יחסית פרוץ. במדינה דמוקרטית אזרחית, הציבור צריך להבין שהוא צריך להשתתף בלחימה", סיכם מנשרי.

לסיום, הוא אמר כי לדעתו המדינה לא מקצה מספיק משאבים להסברה והדרכה למערך הסייבר, כך שהמערך לא יכול לעמוד בחובותיו כלפי הציבור בישראל.