Google Maps - אפליקציית המפות של גוגל, המציעה למשתמשים מסלולי ניווט שונים מנקודת המוצא אל נקודת היעד שנבחרה, ובדרכי תחבורה מגוונות - מפתחת כעת מודל ניתוב חדש, שבמסגרתו תפנה נהגים למסלולים ידידותיים לסביבה, בהתבסס על רשימת גורמים המייצרים את טביעת הרגל הפחמנית הנמוכה ביותר, תוך שימוש בעיקר בנתוני תנועה ושיפוע בכבישים.

"כל זה - חלק מההתחייבות בספטמבר האחרון לסייע למיליארד אנשים שמשתמשים במוצרים שלנו לפעול לצמצום טביעת הרגל הסביבתית שלהם", נכתב שלשום בהצהרה באתר הרשמי של גוגל. עם זאת, החברה מסה כי התוכנה תושק רק בהמשך השנה. תחילה בארה"ב, אך "עם הרחבה עולמית בהמשך".

המסלול הירוק של Google Maps (צילום: צילום מסך מתוך גוגל)
המסלול הירוק של Google Maps (צילום: צילום מסך מתוך גוגל)


השירות הירוק החדש שמציעה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, אשר יפעל כברירת מחדל באפליקציית המפות הפופולרית לצד צילומי אוויר ולוויין, מתבסס על צריכת דלק נמוכה, על סמך שימוש בנתוני פליטות המבוססים על בדיקות בסוגים שונים של מכוניות וסוגי כבישים, תוך התבססות על מידע מהמעבדה הלאומית לאנרגיה מתחדשת של ממשלת ארה"ב (NREL).

במסגרת זאת, על סמך שיקולים אישיים של מהירות הגעה ליעד או שמירה על הסביבה - יוכלו הלקוחות לבחור את הדרך המועדפת עבורם, תוך השוואה בין פליטות פחמן משוערות במסלולים המוצעים. המשתמשים שיעדיפו בכל זאת את הדרך המהירה על פני "דרך הירוקה", יוכלו בקלות לתאם את העדפותיהם בהגדרות.