סטרטאפ ישראלי בשם Crispify פיתח מערכת המבצעת ניטור של האוויר ברכב, במטרה להתריע על חיידקים וזיהומים שונים. הפיתוח הפך משמעותי וחשוב ביותר בתקופת הקורונה, שכן המערכת מזהה גם את חלקיקי הנגיף. Crispify הוקמה בשנת 2019 על-ידי אדם פלדמן, המכהן כמנכ"ל, יועד לנגר, CTO ואורי קורן סמנכ"ל תפעול.
"יש לנו שני פתרונות, הראשון מיועד להשתלב עם מערכות רכב קיימות וניטור מצב האוויר בתוך ומחוץ למכונית", סיפר פלדמן, "ברגע שהמערכת מזהה זיהום אוויר, היא יודעת לתת פקודות לרכב לשיפור המצב. למשל, יכולה להיות פקודה למערכת המיזוג להתחיל לפעול במצב סירקולציה פנימית או סירקולציה חיצונית וסגירת החלונות. אנחנו מוכרים את המוצר שלנו לחברות הרכב, כאשר אלו מציעות אותו כערך מוסף ללקוחות שלהן".
הוא הוסיף כי "הפתרון השני שלנו מיועד למכירה לציי רכב, רכב שיתופי והשכרת רכב. זהו מוצר After Market, אותו ניתן להתקין בקלות רבה ברכב ולקבל ניטור של האוויר. כל המידע שהמערכת שלנו מייצרת עובר לענן של אמזון ווב סרוויס AWS, במטרה לבצע ניתוח שלו ולעבור לדשבורד אצל הלקוח". פלדמן ציין: "הדשבורד מספק לו תובנות על המתרחש ברכב, מבחינת איכות האוויר, העשן, ריח ועוד. זהו פתרון המאפשר לחברות השכרת רכב ורכב שיתופי, לדעת מה מצב הרכב שעובר אצל הלקוחות שלהן. מדובר בתלונה פופולארית אצל אותן חברות".
לדבריו, בשני סוגי המוצרים, המערכת תבצע פעולות שונות על מנת לשפר את איכות האוויר. "למשל - כאשר רכב נכנס לכביש מהיר, המערכת תעביר באופן אוטומטי את המזגן לסירקולציה פנימית ותמליץ לנהג לסגור את החלונות. דוגמא אחרת, נסיעה במשך 40 דקות בכביש מהיר עם חלונות סגורים ומזגן בסירקולציה פנימית, מעלה את רמות ה-CO2 ברכב. כתגובה, המערכת תכניס באופן אוטומטי אוויר מבחוץ, אפילו אם הוא מעט מזוהם, הכל במטרה לספק לנהג אוויר צח", הסביר.
Crispify היא בוגרת תוכנית הסטארטאפים Builder Space של אמזון ווב סרוויס AWS, כאשר היא משתמשת בטכנולוגיית הענן של החברה על מנת לפתח את המוצר ולתפעל אותו.