תקופת הקורונה הביאה עמה אתגרים שונים שגרמו לעסקים רבים, מקטנים ועד גדולים, להגיע לסף פשיטת רגל. בעלי העסקים מצאו עצמם נאלצים לבצע התאמות למצב החדש של איסור קבלת קהל וסגירת חנויות פיזיות, וביצעו מעבר חד לשירותי אונליין ואיקומרס (e-commerce), משלוחים, שיווק ושירותים פיננסים - תחומים שעד כה לא הזדקקו להם ושהבנתם בהם דלה.

בכדי לפתור את פערי המסחר המקוון אל מול המסחר המסורתי, התגייסו חברות הטכנולוגיה השונות בתחום האיקומרס על מנת לספק לאותם בעלי עסקים קטנים ובינוניים פתרונות נוחים ופשוטים שייתנו להם מעבר חלק לעולם החדש.

בתחום המשלוחים, חברת GetPackage מדווחת כי חוותה זינוק חד בהצטרפות עסקים קטנים לשירות המשלוחים. הטכנולוגיה של GetPackage מספקת לעסקים שירות המסתמך על אלגוריתם ייחודי שפיתחה החברה, ומייצר מסלולי משלוחים דינמיים ואופטימליים מבחינת מסלול איסוף החבילות של השליח ומסלול מסירת החבילות ללקוח - כך שהחברה מתחייבת למשלוחים בטווח של ארבע־שש שעות מרגע ההזמנה. בפועל, ממוצע זמן המשלוח עומד על כשעה וארבעים וחמש דקות בלבד.

PayMe היא חברת פינטק המתמחה בפיתוח מוצרים טכנולוגיים לעסקים קטנים ובהם מעקב ופיקוח על התשלומים השוטפים, שליחת חשבוניות, היצע מסלולי מימון, הנהלת חשבונות, סליקה, ניכיון ועוד. PayMe משיקה בימים אלה את אפליקציית Keep, המשפרת את הנהלת החשבונות של עסקים קטנים באמצעות טכנולוגיה וחווית מוצר משודרגת, ואגב כך להפוך את ניהול העסק לפשוט, קל ויעיל יותר.

האפליקציה כוללת פתרון הפקת חשבוניות דיגיטליות, דיווח הוצאות מוכרות דיגיטלי שדואג שאף הוצאה מוכרת לא התפספסה, הנהלת חשבונות מלאה כולל ייצוג מול הרשויות וליווי צמוד של רואה חשבון מקצועי, וכל זאת בממשק נוח ומתקדם.

בתקופת הקורונה נולדו גם יזמים וייבואנים חדשים המנסים להיכנס וללמוד את תחום האיקומרס, ובעלי עסקים קיימים העבירו את כל המסחר לאונליין. עבור בעלי עסקים אלו, מספק המרכז הלוגיסטי eGold שירותי לוגיסטיקה מלאים, משלב הקליטה במכס ועד לשלב ההפצה ללקוח, ללא התערבות פיזית של בעל העסק.

המרלו"ג של eGold הוא מרכז לוגיסטי רובוטי הפועל באמצעות רובוטים אוטונומיים. השימוש ברובוטים מאפשר לחברה לעמוד בקצב הזמנות גבוה במיוחד, כפי שמצופה בעידן המודרני, ובאחוזי דיוק של כ־99%. המרלו"ג הרובוטי מסתמך על שיתוף פעולה בין אנשים בשר ודם לבין רובוטים, וכך מייעל את זמן העבודה ומגדיל את קצב העבודה ב־80%־200%.

על מנת לאפשר לבעלי העסקים לפתוח ערוצי תשלום חדשים המתאימים את עצמם גם למסחר המקוון וגם למסחר המסורתי, יצאה אפליקציית התשלומים הפופולרית PayBox בשירות ייעודי לעסקים. בעלי עסקים יוכלו לקבל לינק אישי לעמוד התשלום שלהם ב־ PayBox, אותו יוכלו לפרסם ברשתות החברתיות, לשלוח ללקוחות בוואטסאפ או להפוך לכפתור תשלום באתר או לקוד QR. התשלום באמצעות הלינק יאפשר לבתי העסק לקבל תשלומים מלקוחות בסכום של עד 150 אלף שקל ללא עמלת סליקה.