אפל קיימה הערב (שלישי) אירוע הכרזה מיוחד, שהועבר בשידור חי ממטה החברה בקליפורניה. מדובר כאמור באירוע הראשון של החברה בשנת 2021, כאשר בראשיתו המנכ"ל טים קוק התייחס להישגים של החברה בתחום איכות הסביבה וציין כי כלל החברה, כולל שרשרת הייצור כולה, יהיו נטולות פחמן וחומרים  מזהמים בשנת 2030. ההכרזה הראשונה קשורה ל-apple card - כרטיס האשראי של אפל. "הלקוחות שלנו אוהבים את כל הדברים הקשורים לכרטיס, ואנחנו מאמינים שזו ההשקה המוצלחת ביותר של אשראי אי פעם. כעת, הכרטיס מאפשר לבני זוג ושותפים לאחד את הפרטים - כאשר כל אחד יוכל להשתמש בכרטיס", הדגיש.

קוק הכריז על שדרוג באפליקציית הפודקסטים של החברה, שהפכה פופולרית מאוד עם השקתה. "האפליקציה עברה מהפך בעדכון מערכת ההפעלה 14.5, כאשר כעת היא כוללת אפשרויות נוספות לחיפוש", הדגיש. שירות המינויים של החברה באפליקציה זמין ב-170 מדינות. המוצר הבא מרגש במיוחד - צבע נוסף למכשירי האייפון 12. כאמור, המכשירים של החברה זמינים במספר צבעים, וכעת ניתן להשיגם גם בצבע סגול. הם יהיו זמינים להזמנה מוקדמת החל משישי הקרוב.

ההכרזה הבאה מאשרת פרסומים רבים מהזמן האחרון - מכשיר בשם AirTags, תגית קטנה שניתנת להצמדה לפריטים שונים כדי שיהיה אפשר לאתר אותם באפליקציית Find My. ניתן לעצב את התגית כרצונם של המשתמשים, וניתן לחברם גם למפתחות, ארנקים ופריטים נוספים. יחידה אחת של המוצר תעלה 29 דולרים ומארז של ארבע יחידות יעלה 99 דולרים. ההזמנה המוקדמת תחל ביום שישי הקרוב.

כאמור, האפליקציה מציגה משוב חזותי וויזואלי שיאפשר לאתר בקלות את המכשירים. בחברה ציינו כי ניתן לשלב את האביזר ביחד עם מארזים של חברת הרמס. 

בהמשך האירוע קוק החל לדבר על שירות ה-Apple TV פלוס ופירט מספר מהתכנים הזמינים בו. דבריו של קוק היוו הקדמה להכרזה של אפ טי וי חדש - בעל רזולוציית 4K וביצועים משופרים. בחברה ציינו כי במכשיר משולבת תכונה לאיזור ושיפור צבעים שמשפרת את תצוגת הטלוויזיה. למעשה, המכשיר צפוי לשנות כל אי דיוק בצבעים לקבלת איכות גבוהה יותר.

בהמשך הורכז שלט חדש לסטרימר - הכולל את העוזרת האישית סירי. השלט מצויד במעטפת אלומיניום ומקשי מגע, לצד  כפתור הדלקה ולחצן צידי להפעלת סירי. מחירו של המכשיר יהיה 179 דולרים, כאשר ההזמנה המוקדמת תחל ביום שישי הקרוב, והמכשירים יהיו זמינים בחודש הבא.

המוצר הבא שהחברה הציגה הוא מחשב iMac חדש, המצויד בשבב M1 של החברה. הוא דק במיוחד, וזמין במספר צבעים בהירים. למעשה, גודלו של המכשיר הצטמצם בלמעלה מ-50 אחוזים, והעובי שלו עומד על 11.5 מ"מ בלבד. ההכרזה אישרה שמועות רבות, שכן המכשיר מצויד במסך 4.5K, בגודל 24 אינץ', לצד מצלמה, מוקרופונים ורמקולים חדשים. העיצוב כולו גדול מעט יותר מהדגם הקודם, שעמד על 21.5 אינץ'.

"המצלמה החדשה תגרום לך להיראות כמו כוכב רוק", נאמר באירוע ההכרזה, לצד פרטים נוספים על מערכות המיקרופונים שעברו שיפור. באפל ציינו כי ל-iMac ישנה מערכת עם שישה רמקולים המעניקים חוויית צפוייה מיוחדת בסרטים. המקלדת של המחשב מצוידת ב-Touch ID וזמינה בצבעים שונים, וכך גם העכברים.

המחשב צפוי לעלות 1,299 דולרים עבור הגרסה בעלת ארבעה הצבעים - ועבור שבעה תיאלצו להיפרד מ-200 דולרים יותר. בדומה לשאר המכשירים שהוצגו הערב - הוא יהיה זמין לרכישה מוקדמת החל מה-30 באפריל, ויגיע לחנויות בחודש הבא.

כאמור, בשבועות האחרונים דווח ברחבי העולם כי אפל צפוייה להשיק מכשירי אייפד חדשים. הראשון שהוכרז הוא דגם חדש של אייפד פרו, המצויד בשבב M1 של החברה. המכשיר מצויד במסך mini-LED משודרג ברזולוציית 12.9 אינץ'. למעשה, באייפד משולבת גרסה מותאמת של ה-Pro Display XDR של החברה. בחברה ציינו כי מדובר במסך Liquid Retina XDR display, כאשר עוביו של המכשיר הוא 6.4 מ"מ ומשקלו כ-650 גרם. הטאבלט החדש תומך במקלדת וב-Apple Pencil, כאשר הראשונה זמינה כעת גם בצבע לבן.

כמו כן, המכשירים זמינים בנפח זיכרון עד 2 טרה, וזיכרון של עד 16 ג'יגה. מחירו של האייפד ברזולוציית 11 אינץ' יחל ב-799 דולרים, ומחירו של האייפד בעל מסך 12.9 אינץ מזנק ומתחיל ב-1,099 דולרים. המכירה המוקדמת תחל ב-30 באפריל, כאשר המכשירים יהיו זמינים במחצית השנייה של חודש מאי.