OBIE, קונסולת משחקים אינטראקטיבית המעודדת פעילות גופנית לגיל השלישי, זכתה במקום הראשון בתחרות סטארט־אפ השנה של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES - הקרן הראשונה בישראל שמשקיעה במתן פתרונות טכנולוגיים לבני הגיל השלישי.

במסגרת התחרות, שהתקיימה בדיור המוגן מגדלי הים התיכון גני תקווה, בהובלת ד"ר יעל בנבנישתי, מנכ"לית הקרן, שפטו בכירים שונים, כגון נציג ebay גדי מייקלס, יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי ועוד.

במקום הראשון זכה אריאל אלמוס, מנכ"ל eyeclick, שהציג קונסולת משחקים אינטראקטיבית, טכנולוגית ומתקדמת, המקרינה משחקים בהתאמה אישית על כל משטח: שולחנות, רצפות וקירות.

למעשה, המשחקים מעודדים פעילות גופנית באמצעות מיומנויות נגיעה ותזוזה בתמונות המוצגות מהמקרן. המערכת מגוונת ורמות המשחקים שונות, ובהם משחקים המתאימים גם למבוגרים עם מוגבלות פיזית וגם למשחק משותף בין־דורי עם הנכדים.

הסטארט־אפ זכה בפרס כספי על סך 5,000 דולר, ליווי צמוד של קרן ההשקעות VENTURES בפיתוח עסקי בזירה הישראלית והבינלאומית למשך חצי שנה וכרטיס כניסה לגמר הבינלאומי של תחרות סטארט־אפ השנה לפתרונות טכנולוגיים לבני הגיל השלישי.

ארבעת הסטארטאפים האחרים שעלו לגמר: DONISH HEALTH – מערכת לניתור מדדים רפואיים מרחוק ללא מגע; Balanseat – כיסא או תוסף לכיסא המדמה פעילות של שיעור פלדנקרייז במטרה לשפר שיווי משקל, תבניות הליכה ותחושת ביטחון; emoApp – צג רובוטי שפותח במיוחד עבור אנשים בתפקוד נמוך בשל זקנה או מחלה; והסטארט־אפ Bobe – מערכת טכנולוגית לניהול קהילות גמלאים בקהילות יום.

"המטרה המרכזית שלנו בקרן היא להשקיע, להכווין ולתמוך בסטארטאפים ישראליים הפועלים לתת פתרונות טכנולוגיים ולהעלות את איכות חייהם של בני הגיל השלישי", אמרה בנבנישתי. "אנחנו נוכחים לראות כיצד יזמים וסטארטאפיסטים יותר ויותר נמשכים לעולם תוכן זה, שכן מדובר בפלח אוכלוסייה גדול ומשמעותי לא רק בישראל אלא גם בעולם כולו".