סטיבה בן ה-63 שירת עד שנת 2019 במילואים כמדריך טיסה בחיל האוויר, לאחר קריירה כטייס קרב, שבמהלכה צבר 4.5 הפלות של מטוסים סוריים במלחמת לבנון הראשונה. "אני חושב שזו לא חובה להיות טייס בשביל להפוך להיות אסטרונאוט", סיפר, "העתיד מזמין אנשים שאינם טייסים - אנשי רוח כמו פילוסופים, פסיכולוגים, סופרים, משוררים ומוזיקאים - לעולם החלל. אין לי ספק שתרומה של מדענים ורופאים למשל למשימה כזו יכולה להיות מאוד משמעותית".
סטיבה, שיטוס כאסטרונאוט פרטי, סיפר על המגמה של התפתחות החלל הפרטי בשנים האחרונות. "אילון מאסק החליף למעשה את נאס"א כאשר החברה שלו - SpaceX - היא זו שמשגרת כיום את האסטרונאוטים משטחה של ארצות הברית, אחרי כעשור במהלכו לא שוגרו משטחה אסטרונאוטים".
הוא הוסיף עוד כי חברת אקסיום, שבשיגור שלה הוא צפוי לטוס בתחילת השנה הבאה, מקימה תחנת חלל בינלאומית משלה. "בשנים האחרונות הבינו בנאס"א וביתר סוכנויות החלל כי האסטרואנוטים לא יכולים לעבוד 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ללא הספקות, ושהם צריכים גם שעות מנוחה לעיסוקים שונים", הסביר, "התחנה הנוכחית כבר בת 20 שנה, ומבינים כבר שצריך לתת לשוהים שם תנאים טובים יותר, גם מבחינת איכות חיים וגם מבחינת היכולת שלהם לבצע ניסויים בתוכה".
הוא צפוי להמריא עם מספר רב של ניסויים ופיתוחים כחול-לבן, שנבחרו ע"י ועדה בהשתתפות גורמים רבים מתחומי עניין שונים. מספר הניסויים תלוי במספר גורמים, בהם התקציב וקבלת האישורים הנדרשים לכך מנאס"א. בין הניסויים שנבחרו רשימת הניסויים כוללת פרויקטים רבים מתחומי המדע והרפואה, אך גם של חברות מסחריות. מדובר בתחומי מגוונים, החל מחקר מחלות שונות, עד הנבטת חומוס בחלל. בנוסף, ישנה פעילות חינוכית רבה במסע, כאשר סטיבה צפוי בין היתר לשדר מספר שיעורים בעברית לתלמידים הישראלים.
"להצליח להציג את הטכנולוגיה הישראלית על הבמה הגבוהה בעולם זה הישג בלתי רגיל", הוסיף, "בתקופה האחרונה אני נפגש עם היזמים המעורבים ומנסה ללמוד את הכל. במקביל, אני משוחח עם ילדים רבים מרחבי הארץ כי ישנה גם מטרה חינוכית בסופו של דבר. אני עדיין לא מבין למה אנשים רוצים להצטלם איתי, אני בסך הכל סבא לנכדים".