בלו אוריג'ין, חברת החלל של ג'ף בזוס, הודיעה כי האיש העשיר בעולם ימריא ב-20 ביולי בטיסה המאוישת הראשונה של הניו שפרד, הרקטה וקפסולת הנוסעים של החברה, בדיוק 52 שנה אחרי הנחיתה של אפולו 11 על הירח.

הרקטה אמורה לשאת את הקפסולה, שבה שישה מקומות, לגובה של כ-100 ק"מ והטיסה אמורה להימשך כ-11 דקות. מארק בזוס, אחיו של מייסד אמזון שמשמש כיום סגן נשיא בכיר בקרן הצדקה רובין הוד, גם יהיה על הניו שפרד, אולם עדיין לא נמסר מי יהיו הנוסעים הנוספים בטיסה ההיסטורית.

"מאז שהייתי בן חמש, חלמתי לטייל בחלל", מסר בזוס בפוסט באינסטגרם. "ב-20 ביולי, אני אצא למסע עם אחי. ההרפתקאה הגדולה ביותר, עם חברי הטוב ביותר".

בכך צפוי בזוס להפוך לתייר החלל הראשון מבין המיליארדרים שמשקיעים בתחום החלל, כשהוא גובר על יריבו העיקרי, מייסד ספייס-אקס אלון מאסק, וגם על מייסד וירג'ין גלקטיק, ריצ'רד ברנסון, שמתכנן להיות בטיסה הראשון של רכב החלל של החברה לקראת סוף השנה הנוכחית.

בזוס הקים את בלו אוריג'ין בשנת 2000, אחרי שצבר הון בזכות ההצלחה המסחררת של אמזון. עד כה, ביצעה החברה יותר מתריסר ניסויים עם הרקטה מהמתקנים בטקסס, כולם היו בלתי מאוישים. כמו כן, בלו אוריג'ין מפתחת רקטה בשם ניו גלן ובחברה מקווים כי היא תשמש לשיגור לוויינים לחלל ואף תטוס לחלל העמוק.