שתיית מים, קפה ומשקאות אחרים - יש מי שמעדיפים לשתות את הקפה שלהם מוקדם בבית כשהוא רותח, ויש כאלה שמעדיפים לשתות אותו חמים, כדי שלא יהיה צריך לחכות שיתקרר מעט. בין אם אתם יוצאים מהבית עם בקבוק (רב־פעמי, כמובן) או לא, סביר להניח שהשימוש שלכם בבר המים שונה משל אחרים בבית. אם יש לכם ילדים קטנים בבית, הדבר יכול להשפיע על השימוש, כי הרי מצד אחד הם רוצים להיות עצמאיים ולמזוג מים בעצמם, אך עדיין יש סכנה מסוימת שהם יגיעו לכפתור של המים הרותחים.

סדרת ברי המים tami4edge, מבית שטראוס מים מנסה לתת מענה לחלק מהסוגיות הללו. מדובר בשני דגמים של ברי מים אשר לומדים את הרגלי השימוש של המשתמשים ומגיבים להם בהתאם. ה־tami4edge מבוססים על תשתית טכנולוגית מבוססת IoT, המתחברת לרשת האינטרנט הביתית ומאפשרת שליטה וביצוע פעולות מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית - הזמינה למכשירי אייפון ואנדרואיד ומתחברת לבר המים באמצעות WiFi.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לקבל מידע על אודות צריכת המים האישית שלהם, לצד זו הכללית, וגם על התראה על תקלות או צורך בהחלפת מטהר המים MAZE ונורת ה־UV ישירות לאזור האישי באפליקציית edge. בנוסף, בר המים החכם לומד את הרגלי הצריכה של המשתמשים, כך שהוא לומד להרתיח את המים בשעה שבה מרבית בני הבית מתעוררים. פיצ'ר נוסף מאפשר להגדיר שמונה פרופילים בעלי מאפיינים שונים - כך שכל אחד מבני ובנות הבית יכולים לעקוב אחר צריכת המים האישית שלהם, להגדיר יעדי שתייה ואת האופן שבו הם מעדיפים לשתות.

באופן אישי, הוספתי לפרופיל שלי את בקבוק המים שאיתו אני מסתובבת ביומיום, כך שמספיקה לחיצה אחת ואני מקבלת את המים הקפואים שאני אוהבת, כאשר בני הבית האחרים מעדיפים את המים שלהם קצת יותר חמים. המשקאות הניתנים להתאמה אישית - למשל גודל כוס הקפה והטמפרטורה של המים, בהחלט משפרים את חווית השימוש, ועצם היכולת למדוד את כמות המים שצרכתי עודדה אותי לשתות יותר, שכן הבנתי כך עד כמה אני לא שותה מספיק ביומיום שלי.

הבחירה אם להוריד את האפליקציה או לא היא של הצרכנים בלבד, כך שהיא אינה חובה לתפעול והשימוש השוטפים. בנוסף, היא מאפשרת יכולת שליטה מרחוק במכשיר - כאשר ניתן להרתיח את המים ולמזוג אותם מבלי לגעת בבר המים, וגם לשלוט בהגדרותיו השונות, בהן הפעלת מנגנון בטיחות לילדים.