כן לבעלי לחץ דם גבוה: אימון נשימות בן חמש דקות ביום עשוי להוריד את לחץ הדם באותה מידה כמו פעילות גופנית אירובית או תרופות. כך מצא מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קולורדו בולדר ואוניברסיטת אריזונה.

המחקר, שפורסם בכתב העת של איגוד הלב האמריקאי, חקר 18 משתתפים בריאים שהתבקשו להשתמש במשך חמש דקות ביום - בערך הזמן שלוקח לבצע 30 נשימות עמוקות - במכשיר נשימה שנקרא IMST (Inspiratory Muscle Strength Training) הדורש מהם לשאוף תוך כדי התנגדות. לאחר שישה שבועות, אצל המשתתפים שהשתמשו במכשיר - אשר פותח בשנות השמונים כדי לסייע לחולים במחלות נשימה קשות לחזק את הסרעפת ושרירי הנשימה - נצפתה ירידה משמעותית בלחץ הדם הסיסטולי (SBP).

מדובר בשיפור המושג בדרך כלל בעקבות הליכה של חצי שעה ביום במשך חמישה ימים בשבוע או נטילת תרופות המיועדות להורדת לחץ דם. בנוסף, חוו משתתפי המחקר שיפור של 45% בתפקוד רקמת התאים של כלי הדם ועלייה משמעותית ברמת החנקן החמצני, שמסייע בזרימת הדם ובהרחבת העורקים. החוקרים מדגישים כי אימון נשימה זה יכול לסייע לאנשים לשמור על בריאות הלב וכלי הדם כמעט ללא כל מאמץ, תוך כדי שהם בבית רואים טלוויזיה - במציאות שבה לא כל האנשים מסוגלים לעשות פעילות ספורטיבית.