ג'ף בזוס, האיש העשיר בעולם ומייסד אמזון ובלו אוריג'ין המריא היום (שלישי) לחלל, במשימה המאוישת הראשונה של "ניו שפרד" - שמורכבת מרקטה ומקפסולה - שתגיע לגובה של כמאה ק"מ. כל הטיסה עצמה נמשכה כעשר דקות, כאשר הם הגיעו לגובה של כמאה ק"מ, ריחפו מעט וחזרו לכדור הארץ בשלום. עם נחיתתו אמר בזוס: "זה היה מדהים".

ג'ף בזוס בטיסה ההיסטורית לחלל. צילום: באדיבות רויטרס

כאמור, השיגור התבצע ממתקן של החברה הנמצא בעיירה מרוחקת בשם ווארן הורן, הנמצאת במדבר המערבי של טקסס. יחד עם האיש העשיר בעולם יהיו שני טייסים, אחיו מארק בזוס, תלמיד תיכון בשם אוליבר דאמן ו-ואלי פאנק (82), שתהיה האדם המבוגר ביותר שטס אי פעם לחלל. פאנק הייתה חברה בצוות "מרקורי 13" של נאס"א לפני 60 שנה. הצוות כלל 13 נשים שהיו אמורות להפוך לאסטרונאוטיות והן עברו הכשרה מלאה, אולם התוכנית נסגרה ופאנק לא הגשימה עד כה את חלומה. 

ההמראה של טיסת החלל של ג'ף בזוס (צילום: Blue Origin/Handout via REUTERS)
ההמראה של טיסת החלל של ג'ף בזוס (צילום: Blue Origin/Handout via REUTERS)

דאמן צפוי להיות האדם הצעיר ביותר שימריא לחלל החיצון, והוא צפוי לעשות זאת במושב אותו רכש אדם מסתורי ב-28 מיליון דולרים. עפ"י הדיווח של בלו אוריג'ין, הרוכש המסתורי לא יכל להצטרף למשימה ההיסטורית בשל "לוח זמנים צפוף". אביו של דאימן, ג'וס, מנכ"ל ומייסד חברת השקעות בהולנד השתתף במכירה הפומבית של החברה, והיה אמור לטוס במשימה הבאה, אך נתן בסופו של דבר את המושב הנכסף לבנו.

בנוסף, פאנק הייתה חברה בצוות "מרקורי 13" של נאס"א לפני 60 שנה. הצוות כלל 13 נשים שהיו אמורות להפוך לאסטרונאוטיות והן עברו הכשרה מלאה, אולם התוכנית נסגרה ופאנק לא הגשימה עד כה את חלומה.