ברקע פרשת NSO: ראש הממשלה נפתלי בנט התארח היום (רביעי) בכנס שבוע הסייבר השנתי באוניברסיטת תל אביב ואמר כי תקיפות הסייבר "הן איום קיומי על מדינת ישראל והעולם". 

בנט הוסיף כי כדי להתמודד עם האיום צריך "לתת לתעשיה לפרוח, שום מדינה לבדה שום ממשלה או ממשלות יכולות לפתור את הבעיה הזו".

"המים שלנו, חשמל, האוכל, המטוסים, הרכבים נתונים תחת מתקפה. ולמה? מכיוון שזה קל, מעולם לא היה קל יותר. בעבר, אם מדינה 'רעה' הייתה מעוניינת לתקוף, היא הייתה צריכה לעשות זאת באמצעות מטוסי קרב, אך היום היא יכולה לתקוף באמצעות סייבר, וכל מה שהיא צריכה זה מוחות וקו אינטרנט. עד כדי כך קל", הוסיף לדבר על האיום הקיברנטי.

ראש הממשלה הסביר כי "אנחנו צריכים את המגזר הפרטי כדי לפתור את הבעיה, וזה חייב להיות מאמץ פרטי וממשלתי משולב, כי המוחות לא נמצאים רק בממשלה. בישראל יש לנו אוסף אנשים מאוד חכמים שבגיל צעיר נכנסים לצבא ולמודיעין קבלים סמכויות עצומות".

בנט המשיך לפרוס את משנתו, ואמר בסוף דבריו כי "חדשנות היא משהו שאי אפשר להנחות או לפקד עליו, אי אפשר לחוקק חוק שיש 'לחדש' פעמיים ביום. כל מה שאנו יכולים לעשות זה לאפשר למפגשים האלו לקרות ולתת לרעיונות לזוז. ההייטק בישראל מתפוצץ וההגנת סייבר מתפוצצת גם כן".

יגאל אונא ראש מערך הסייבר הלאומי, דיבר גם הוא בכנס והציג נתונים מסקר חדש של הלמ"ס ומערך הסייבר הלאומי, אשר מהם עולה כי אחד מכל חמישה עסקים בישראל (18%) חווה תקיפת סייבר. מתוך העסקים שדיווחו שחוו תקיפה, לחמישית מהם נגרם נזק כלשהו למערכות כתוצאה מהתקיפה, שהתבטא בחוסר זמינות מידע, דלף מידע, או הרס והשחתה של מערכות המידע. 

"החורף כבר כאן – כך מראים המספרים והם ממשיכים לעלות. כמה קר זה יהיה, עוד נראה, אבל אנחנו כבר שם", אמר אונא.