אפל צפויה לקיים באמצע חודש ספטמבר, בעוד כחודש וחצי מהיום, את אירוע הסתיו המסורתי שלה - במהלכו יושקו ככל הנראה מכשירי הדגל החדשים של החברה. אז הנה מה שידוע (או לפחות נראה שידוע) על סדרת מכשירי הדגל הבאים של אפל.

תאריך: אירוע ההכרזה יתקיים ככל הנראה באמצע חודש ספטמבר, זאת בהתבסס על ההיסטוריה של החברה, שכן אפל השיקה מדי שנה את מכשירי הדגל החדשים שלה באותו המועד. עם זאת, היו כמה מקרים בהם החברה השיקה מכשירים במועד אחר. האנליסט דניאל איבס, מחברת וודבוש סקיוריטיס, פרסם תחזית לפיה אירוע ההכרזה צפוי להתקיים בשבוע השלישי של חודש ספטמבר. הוא לא ציין תאריך מדויק, אך החברה בדרך כלל עורכת את האירועים שלה בימי שלישי, כך שהאירוע יתקיים ככל הנראה ב-14 בספטמבר.

טים קוק (צילום: Apple Inc/Handout via REUTERS)
טים קוק (צילום: Apple Inc/Handout via REUTERS)

מראה: אל תצפו לשינויים משמעותיים בעיצוב המכשירים, אם כי דווח על כך שהחברה בודקת מספר צבעים וגימורים חדשים למכשירים. שינוי אחד מהותי שכן יהיה ככל הנראה במכשירים החדשים הוא הקטנה של המגרעת, שנמצאת בראש המכשירים מאז האייפון X שיצא ב-2017. 

אתר החדשות האמריקאי MacRumors פרסם תמונות של מגני מסך שצולמו על ידי מעבדת התיקונים היוונית iRepair. בתמונות נראים מגנים המיועדים לשלושה דגמי אייפון 13 בגדלי מסך 5.4 אינץ', 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ'. בתמונות שפורסמו ניתן לראות שהמגרעת בחלקו העליון של המכשיר קטנה משמעותית ביחס לדגמים הקודמים, כשהסיבה לכך היא העברת האפרכסת למסגרת בחלקו העליון של המכשיר.

כאמור, המגרעת קיימת במכשירי האייפון מאז השקת האייפון X לפני כארבע שנים, ומאז אפל סירבה להקטינה, למרות שיצרניות אחרות - כמו שיאומי וסמסונג - נפטרו ממנה מזמן, לטובת מסכים עם חור למצלמה. האנליסט מינג-צ'י קואו העריך עוד כי אפל צפויה לעבור למודל דומה בשנת 2022, כשבשנת 2023 היא צפויה לשחרר אייפון ללא חורים או מגרעות. 

מה חדש במכשיר? עפ"י הדיווחים האחרונים, נראה שגם בתחום הזה כדאי להנמיך ציפיות - שכן לדברי גורמים המצוטטים בבלומברג, השדרוגים הצפויים במכשירים יהיו מינוריים למדי, בהם המעבד, המצלמה והמסך. מדובר בין היתר, במסך התומך בקצב רענון של 120 הרץ (תכונה שקיימת כיום במכשירי הדגל של יצרניות האנדרואיד השונות), לצד שיפורים למערך הצילום וסוללה גדולה יותר. עוד דווח כי דגמי האייפון 13 (במידה ואכן יקראו להם כך), יהיו כבדים יותר - זאת מפני שיצוידו בסוללות גדולות יותר מבעבר.

בנוסף, בשבוע האחרון צצו שמועות על כך שאפל תשלב במכשירים תכונה נחשקת למדי, אשר משולבת כיום במכשירי אנדרואיד. מדובר ב-Always On Display - מצבו בו המסך למעשה אינו נכבה, ומציג מספר נתונים כמו השעה, התראות חשובות ואחוזי הסוללה. 

מחיר: על פי ההערכות השונות, לא צפוי הבדל משמעותי בין מחירם של מכשירי האייפון 12 לבין הדגמים החדשים, זאת למרות משבר השבבים העולמי.