בפייסבוק ציינו גם מספר דוגמאות לשימושים אפשריים בתכונה החדשה - כמו שליחת תוכן רגיש כמו סיסמאות שונות, או תמונות של בגדים שאתם מודדים בחנות. כמו כן, הם הבטיחו כי גם התכנים המיועדים לצפייה חד פעמית מוצפנים, ובוואטסאפ לא יכולים לראות אותם. התוכן הזה ייסומן עם לוגו של "צפייה חד פעמית", ולאחר הפתיחה והיעלמות המדיה - הן יסומנו כהודעה שנפתחה.
עם זאת, הם הזהירו כי ניתן לבצע צילום מסך או הקלטה של המסך לפני שהמדיה נעלמת - במקרה כזה, המשתמש לא יקבל על כך הודעה. כמו כן, ניתן לצלם את התמונה או להקליט את הווידאו באמצעות מצלמה או מכשיר אחר, לפני שהם נעלמים. בפייסבוק ציינו עוד כי ייתכן שהמדיה המוצפנת תאוחסן בשרתי האפליקציה למשך מספר שבועות, ובמידה והנמען בוחר לדווח על מדיה שמוגדרת לצפייה חד-פעמית, המדיה תועבר לוואטסאפ.