גרסת הבטא של Back 4 Blood, משחק היריות אונליין מהיוצרים של סדרת Left 4 Dead, שפתוחה בימים אלה לקהל הרחב, מספקת הצצה למה שמצפה לנו מהכותר המוגמר של אפוקליפסת הזומביים ובהחלט נותן תחושה שיש הרבה למה לצפות.

היו הרבה ציפיות מ-Turtle Rock Studios, המפתחים של Back 4 Blood, בשל הפופולריות הרבה של סדרת השוטרים הקודמת, ואפילו שלא מדובר בגרסה הסופית ויש כמה בעיות מינוריות, זה עדיין עמד ואולי אפילו עקף א הציפיות עם גרפיקה מדהימה שממחישה את אווירת סוף העולם שהמשחק מנסה להשיג, מפלצות מהנות להילחם נגדן, אפשרויות משחק מגוונות ושיטת שדרוג חדשה בצורת קלפים שנותנת יכולות מיוחדות לדמות שלכם.

באופן כללי המשחק מציב אתכם וקבוצת חברים או שחקנים רנדומליים באמצע אפוקליפסת זומביים, אתם נקראים המנקים, וכשמכם תפקידכם לנקות את הטמאים מהרחובות ההרוסים של עולם חרב. יש אפשרות לשחק בקמפיינים במפות שונות, אתרים שנראים נהדר וויזואלית כמו ערים הרוסות, נמלים וגבעות חשוכות. כאחרוני השורדים תתמודדו עם מפלצות מגוונות, מהזומבים הרגילים שדוהרים לאכול לכם את הראש, ליטרלי, ועד מפלצות שזורקות אסיד או ענקים שיכולים למחוץ אתכם ביד אחת. אחד היתרונות הגדולים במשחק הוא שכל שלב מתחיל בצורה שונה, באופן רנדומלי, כך שלא תמיד תפגשו את אותן המפלצות, לא תמיד תקבלו את אותם הנשקים, כל חוויה תהיה שונה ואפשרויות הריפליי של המוד אינסופיות.

כפי שהזכרנו יש שיטה חדשה לשדרוג הדמות בצורה של כרטיסים (מוכר למי ששיחק את גרסת המולטיפלייר של מלחמת הכוכבים). ככל שתתקדמו במשחק ותאספו נקודות ניסיון תוכלו לרכוש קלפים שונים שאפשר להפעיל עבור הדמות שלכם, שתעניק לכם כוחות מיוחדים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בבריאות גבוהה יותר, אפשרות לקבל בריאות שעוזרים לחבר, אפשרות לסחוב יותר תחמושת ועוד הרבה אחרים. זה מספק משני מובנים, האחד זה הופך את כל דמות למיוחדת ושונה, בהתאם לבחירות של השחקנים, וכמובן כוחות על זה משהו שחייבים בכל אפוקליפסה. גם כאן יוצר המשחק הכינו טוויסט שמוסיף המון עניין, יש גם קלפים שליליים שלפעמים תצטרכו לבחור בסוף שלה, והקלפים האלה יהפכו את השלב הבא שלכם למאתגר יותר, כך לדוגמא בשלב אחד תצטרכו לבחור בין ערפל שמכסה את שדה הקרב או מפלצות חזקות במיוחד.

עוד דבר שהכותר החדש משחזר ואף משפר מסדרת Left 4 Dead זה האופציות השונות לשחק עם ונגד חברים, עם דגש על המנקים נגד מפלצות. בניגוד לקמפיין המרכזי, שם אתם משחקים עם חברים נגד המחשב (המפלצות), במוד הזה השחקנים מתחלקים לשתי קבוצות, השורדים והמפלצות, שנפגשים במפה קטנה עם כמה אזורי מחבוא ובניינים גבוהים. מה שיפה במוד הזה, במיוחד שמשחקים עם המפלצות, זה שאתם לא חייבים לתקוף ישירות את השחקן כדי להשיג ניקוד או לנצח. אתם בוחרים מסוג המפלצות השונות, גם כאלה עם יכולות תקיפה מרחוק, אותם יכולים לאסוף ניקוד, לייצר עוד זומביים ולמרר את חייהם של המנקים. צוות השורדים מצד שני צריך לתכנן מלכודות, להתארגן לפלישה ובעיקר לשרוד עד שהזמן נגמר. בהחלט מוד משחק מהנה ומרגש.

שיפור ניכר נוסף מהסדרה הקודמת הם כלי הנשק, הרבה יותר ריאליסטיים, עם מבחר גדול, יכולת למצוא שלל (לוט) מכובד בזמן המשחק ולשדרג את היכולות של כלי הנשק הקיימים. השיטה הזו גורמת לאיסוף שלל משדה הקרב להיות רלוונטי ונותנת תחושת התקדמות במשחק. יש לציין כי היו כמה באגים קטנים, בסאונד ומעט באפקטים שלא היו מסונכרנים, אבל מדובר כאמור בגרסת בטא ויש להניח שרובם לפחות יסודרו עד ההשקה. גישה מוקדמת לגרסת הבטא של Back 4 Blood התקבלה על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק בישראל.