פושע סייבר בשם sangkanicil טען היום (שלישי) כי גנב נתונים ומידע אישי של כשבעה מיליון ישראלים, בפריצה לאתר הרשויות המקומיות City4U. במידה והוא דובר אמת - מדובר באירוע הגדול והמשמעותי ביותר שהתרחש בהיסטוריה של מדינת ישראל.

כאמור, במטרה להוכיח שאכן יש מידע רב בידיו - הוא החל לפרסם ביממה האחרונה מסמכים רבים של ישראלים. מדובר, בין היתר, בתעודות זהות, רישיונות נהיגה וחשבונות ארנונה של ישראלים. לצד המסמכים הללו, פרסם (נכון לרגע כתיבת שורות אלה) גם שני קבצים מרוכזים עם נתוני שמות אזרחים משתי ערים גדולות. המידע כולל את השם המלא, שם האב, תאריך הלידה ומספר הטלפון. 

ההאקר טען כי הצליח לחדור למספר עיריות ורשויות מקומיות, ולגנוב מהם מידע על כשבעה מיליון ישראלים - כ-80 אחוזים מאזרחי ישראל. הוא מציע את המידע למכירה, אך טרם נקב בסכום.

לצד המסמכים, ההאקר לא פספס הזדמנות לשלוח עקיצות לעבר הישראלים. "הצלחתי לקבל גישה לנתונים רגישים של עיריות במדינת ישראל, המתינו למידע נוסף", נכתב בהודעה אחת. בהודעה נוספת נכתב: "שרתי העיריות הישראליות נפרצו! פרטי רכושם וזהותם של יותר מ-90 אחוזים מאזרחי ישראל פורסמו, ומוצעים למכירה בפורומים".

בהמשך אף הסביר את עיתוי הפרסום: "זו ההפתעה הראשונה שלי לכבוד ראש השנה היהודי, תהנו", וצירף קובץ גדול של פרטי אזרחים. התוקף הבטיח כי "הפתעות צפויות בקרוב", ודבר הפרסום העלה משמעותית את מספר העוקבים של ערוץ הטלגרם שלו.

לאחר שהבטיח כי ידליף חלק מהמידע בסביבות השעה שבע וחצי בערב שעון ישראל וכאשר הערוץ שלו יגיע ל-2,000 עוקבים, הוא אכן פרסם תצלומי תעודות זהות משנת 2012 ואף לפני כן, וכתב: "הם חושבים שהם מוגנים, חה-חה. אפרסם את רכושם וזהותם של אזרחי ישראל".