חברת הסטארט־אפ הישראלית ANACHOIC הכריזה על ההתקדמות בפיתוח מערכת HAALO והמעבר לשלב הבטא, רגע לפני השקתה ותחילת שיווקה לציבור הרחב. מערכת HAALO תוכננה ופותחה בישראל מתוך רצון להפחית את מעורבותם בתאונות הדרכים של רוכבי אופנועים, קטנועים, אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים.

מטרת ANACHOIC היא להשיק גרסה מסחרית לשוק כבר בתחילת שנת 2022. מערכת HAALO מבוססת על רדאר קטן ביותר, בגודל מטבע, עם צריכת חשמל נמוכה מאוד. נתונים אלה מאפשרים את התקנתה לא רק על גבי הכלים, אלא אפילו התקנה ישירה על גבי הקסדות עצמן.

התרעות המערכת מתקבלות באמצעות אינטגרציה למערכת השמע, על ידי התקנה קלה ופשוטה כמו התקנת דיבורית לקסדה. ההתרעות מתקבלות באמצעות טכנולוגיית השמע המרחבי (spatial audio). טכנולוגיה זו מאפשרת למערכת להתחבר אל האינטואיציה של הרוכב בצורה חכמה, כך שהוא יכול לקבל מידע בכל רגע נתון על כל הנעשה סביבו.

בשונה ממערכות בטיחות אחרות שמתריעות על כל סכנה אפשרית, בפיתוח HAALO הושם דגש על מתן ערך מוסף לרוכב וצמצום ההתרעות למינימום הנדרש.

החברה מדגישה כי המערכת מגלה סכנות ואיומים בטווח של עד 100 מטר בזמן אמת, עוקבת אחר 60 איומים בו־זמנית ומסווגת ומתעדפת איומים ביחס למיקום ולמהירות. בנוסף, היא מעבירה את המידע באמצעות חיווי קולי ולומדת ומתעדכנת בשוטף תוך כדי איסוף נתונים באופן רציף ומבוקר.

בימים אלה חברת ANACHOIC פועלת בהנגשת המערכת לכל רוכב ולכל כלי רכב דו־גלגלי. בשלב הזה מגויסים רוכבים שיצטרפו לקבוצת רוכבי הבטא של החברה.

מאריק תמם, מייסד שותף ו־CEO ב־Anachoic, הוסיף: "אנחנו מאמינים שככל שלרוכב יש מידע זמין, הסיכוי שלו לקבל את ההחלטה הנכונה עולה באופן משמעותי. ברגעים רבים בחייהם של רוכבי דו־גלגלי - ההחלטה הנכונה ברגע האמת היא ההבדל בין חיים ומוות".