כבר שלושה שבועות שאני משתמש במקרן הלייזר EF-11 של אפסון, והאמת היא - שאני מופתע מאוד. מדובר במקרן הקטן ביותר שייצרה החברה, כאשר גודלו כ-18 ס"מ ומשקלו עומד על 1.2 קילוגרמים. המשמעות היא, שאפשר (ואף רצוי) להחביא אותו, במידה ותכננתם להציב את המקרן בבית.

האמת היא, שכבר זמן רב שאני מרגיש בצורך במסך בחדר השינה, כדי לצפות בסדרות וסרטים לפני השינה, וה-EF-11 הוא בדיוק מה שרציתי. חשוב להדגיש שלא מדובר במקרן נייד, שכן יש צורך בחיבור לחשמל, אבל בשל גודלו ניתן למקם אותו במספר רב של מקומות, לאו דווקא מול המשטח עליו אתם מתכננים להקרין.

התמונה שהוא מספק היא מהטובות ביותר שראיתי עד כה במקרן, וזה מדהים בהתחשב בגודל שלו. עם זאת, הוא לא הכי בהיר שבדקתי, אם כי הוא מספק מספיק בהירות המאפשרת לצפות בתוכן בחדר מואר, או עם חלון בפתוח (בכל מקרה מומלץ לצפות כאשר החדר חשוך, כך ניתן לתת לו להפגין את מה שהוא מסוגל). למרות גודלו הקטן, הוא מספק תצוגה של עד 150 אינץ', וגם ברזולוציה גדולה כזו היה לי קל לכוון את התמונה כדי שתיראה באיכות נהדרת.

עם זאת, קחו בחשבון שלמקרן המדובר אין אנדרואיד טי וי מובנה, כך שיש צורך בחיבור שלו לסטרימר באמצעות חיבור HDMI. נקודה לשיפור היא איכות הסאונד המתקבלת, ואני מניח שהסיבה לכך היא עצם העובדה שהקטינו את הרכיבים, כדי ליצור מקרן כל כך קטן. לשיפור איכות השמע, ניתן להשתמש ביציאת השמע של הסטרימר - או לחבר רמקולים חיצוניים למקרן עצמו.

 עם זאת, אין פה אנדרואיד טי וי מובנה, יש לאפסון דגמים יותר יקרים וגדולים מן הסתם של הטכנולוגיה הזאת שבהם כן יש את זה. ופה אין. אז כן הייתי מחב כן הייתי צרי ך לחבר סטרימר חיצוני ולהשתמש בחיובור HDMI שלו. החיבור היחיד במקרן. אבל אחרי שעשיתי את זה הצלחתי להקרין את כל מה שרציתי במסך ענק.

צופים שישבו קרוב למקרן ישמעו בוודאי את המאוורר במכשיר, ובמידה ולא תעשו שימוש במערכת השמע המובנית שלו - תשמעו את המאוורר גם כאשר תהיו רחוקים. עם זאת, עדיין מדובר במקרן שקט לעומת מקרנים שסקרתי בעבר. בנוסף, הוא צפוי להחזיק למשך זמן רב - 20 אלף שעות. במידה ותשתמשו בו חמישה ימים בשבוע, שמונה שעות כל פעם, הוא יחזיק לכם עשר שנים. 

האם מדובר בתחליף לטלוויזיה?

אחרי שצפיתי בשתי עונות שלמות של בית הנייר עם המקרן הזה, אני חייב להודות שהתמונה פה נראית נהדר. המוצר יכול להחליף טלוויזיה, אך ההמלצה שלי מלווה בכוכבית - שכן חייבים להצמיד למכשיר סטרימר, או מערכת כלשהי שתשדר את התמונה. אני ממליץ לעשות שימוש גם במערכת שמע חיצונית, שכן הרמקולים המובנים במקרן לא יספקו חוויה דומה לזו שהתצוגה המרהיבה מספקת. 

מחיר: 4,850 ש"ח
לרכישה באתר היבואן