אל תגידו "לא ידעתי": למשתמשי האייפון היו בשורות מרגשות השבוע, כשענקית הטכנולוגיה האחראית על ייצורו ותכנונו של הטלפון החכם הפופולרי בעולם, אפל, הודיעה על יציאתו לשוק של הדגם החדש - ה-13 במספר. הסקרנות ברשת גברה - מה חדש באייפון 13 לעומת דגמיו הקודמים?

ובכן, מלבד שיפורי החומרה שהתקינו בו המהנדסים בקליפורניה, ביניהם מעבד עוצמתי, שיפורים גרפיים ואפיון מחודש של המצלמות, גם מערכת ההפעלה החדשה שמצטרפת לאייפון החדש, iOS 15, מביאה עמה בשורות חדשות לחובבי הז'אנר. כנראה תצטרכו להתרגל לחלק מהפיצ'רים החדשים האלה, אבל הם אמורים לשפר לכם את חוויית המשתמש.

מנכ''ל אפל טים קוק מציג את האייפון 13 פרו (צילום: Apple Inc/Handout via REUTERS NO RESALES)
מנכ''ל אפל טים קוק מציג את האייפון 13 פרו (צילום: Apple Inc/Handout via REUTERS NO RESALES)

מאפיין נחמד שהוסיפו במערכת ההפעלה החדשה מאפשר לגרור תמונות מהגלריה באמצעות לחיצה תלת-מימדית על המסך (3D Touch) כדי לעבור בין אפליקציות ולהדביק את התמונה ישירות לחלון צ'אט או לטאב אינטרנט פתוח. איך עושים את זה? הרי ההדגמה מפי המשתמש @samsheffer שטרח לעשות אנבוקסינג לכל המכשירים החדשים.

@samsheffer

did you know? iOS 15 is out now

♬ TWINNEM - Coi

מאפיינים נוספים ושיפורים שבאים עם מערכת ההפעלה החדשה ניתן למצוא באתר הרשמי של אפל, שדואגת לעדכן את משתמשיה בכל המאפיינים החדשים שהיא מצרפת למכשירים שלה. מרבית הפי'צרים החדשים יהיו זמינים גם ביתר פלטפורמות אפל וכמובן במכשירים השונים (במידה ותעדכנו את מערכת ההפעלה). 

את מכשיר האייפון 13 ניתן יהיה להשיג בישראל כבר מחודש אוקטובר. כמה הוא יעלה? כל הפרטים בכתבה שהכנו - היכנסו לכאן