גוגל הכריזו על מספר פיתוחים חדשים שמאפשרים לכולם לחיות חיים אקולוגיים יותר. בחברה ציינו כי שינוי האקלים כבר אינו איום רחוק והופך ליותר מקומי ואישי לכל אחד מאיתנו. ברחבי העולם ישנה הקצנה בשינויי אקלים, שריפות, הצפות ומזג אוויר קיצוני שמשפיע על הבריאות שלנו, הכלכלה שלנו ועל העתיד שלנו יחד על פני כדור הארץ.

אנחנו זקוקים לפתרונות מידיים ומשמעותיים כדי להתמודד עם האיום הזה, הדגישו בגוגל, וציינו כי בשנה שעברה התחייבו כי עד שנת 2030 יופעלו מרכזי הנתונים והקמפוסים שלנו באמצעות אנרגיה נטולת פחמן  24/7. בגוגל חשפו נתונים מהם עולה כי בשלוש השנים האחרונות הוכפלו החיפושים ב-Google אחר המונח "מכוניות חשמליות" ואנשים מחפשים "מלונות ידידותיים לסביבה" יותר מאי פעם. 

אחד החידושים שגוגל הכריזו במהלך האירוע כולל שימוש בבינה מלאכותית עבור רמזורים יעילים יותר. החברה החלה בפיילוט בישראל, כדי לחזות את תנאי התנועה ולשפר את תחלופת האורות ברמזורים. מהנתונים הראשונים עולה כי ישנה הפחתה של 10-20% בדלק ובזמן ההמתנה בצמתים. הפיילוט צפוי להתרחב בקרוב לערים נוספות בעולם, בהן ריו דה ז'נירו. 

בהמשך ציינו בגוגל כי החל מאתמול, אפליקציית Google Maps תציע בארה"ב (ומשנת 2022 גם באירופה) כברירת מחדל את המסלול עם פליטות הפחמן הנמוכות ביותר, כאשר זמן ההגעה המשוער יהיה דומה למסלול המהיר ביותר. בגוגל ציינו: "אנחנו מעריכים שזה יכול לחסוך יותר ממיליון טונות של פליטות פחמן בשנה - שווה ערך להסרת יותר מ-200 אלף מכוניות מהכביש. בכך שנפחית את השימוש בדלק, נוכל לחסוך כסף. בנוסף, Google עובדת על כך שהמכוניות שימשיכו לנסוע בכבישים יהיו ידידותיות יותר לסביבה. בנוסף, מוצע גם ניווט קל ונוח יותר לרוכבי אופניים ב-Google Maps, וסיוע באיתור אופניים וקורקינטים שיתופיים ביותר מ-300 ערים ברחבי העולם.