מנהל מערך התקשורת הגלובלי בחברת 'צ'ק פוינט' גיל מסינג שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, "איפה הכסף", על מנת לשפוך אור על התקפת הסייבר שכוונה נגד בית החולים הלל יפה. מסינג הסביר כי התקפות הסייבר נגד ישראל, הן לא רק בתחום הפשיעה הכלכלית: " היו לא מעט מקרים בשנה האחרונה שהקבוצות שהיו מאחורי מתקפות כופרה היו מאיראן והם לא בהכרח היו קבוצות פשיעה".

הוא הסביר כי נכון להיום, בית החולים עובד, מאחר ורוב הציוד הרפואי לא נפגע. "יש להם בעיה עם מחשבים ודברים אחרים שלא עובדים וזה נובע מהחלטה מושכלת שהם קיבלו - לעצור את שרשרת ההדבקה. הם ניתקו הכול מהרשת וכזה שלא מחובר צריך לעבור לידני. הם עכשיו מנסים לייצר רשת אלטרנטיבית כדי שיוכלו לחזור לפעילות רגילה. בתי חולים מותקפים כי יש להם המון מכשור שמתחבר אחד לשני", טען מנהל מערך התקשורת הגלובלי של 'צ'ק פוינט'.

עוד הוסיף מסינג כי "עם האוכל בא התיאבון. ההצלחה גורמת לקבוצות תקיפה אחרות לנסות, בתי חולים נוטים לשלם כי הם חושבים שעדיף להם לשלם את הסכומים מאשר להתמודד עם שיקום של מערכות שנפגעו".

לדבריו, יש מקרים בהם התוקפים לא רק מצפינים את המידע, אלא מאיימים להדליפו במידה ולא יקבלו את תשלום הכופר. "זה סיכון שמידע של החולים יודלף החוצה, זה יכול לקרות גם במקרה זה. בתי החולים יכולים להיות מוגנים הרבה יותר, ככל שיש יותר מכשירים, גם רמת הסיכון עולה ומבחן התוצאה מדבר בעד עצמו".