הקריה הרפואית רמב"ם תהיה המרכז הרפואי הראשון בישראל המשלב מציאות מדומה ומציאות רבודה לתכנון וביצוע של ניתוחים במחלקת נוירוכירורגיה, באמצעות טכנולוגיה של חברת סרג'יקל תיאט'ר (Surgical Theater) הישראלית־אמריקאית. המערכת תשמש את מומחי מחלקת הנוירוכירורגיה ונוירוכירורגיה ילדים של בית החולים לתכנון ניתוחים ולניווט במהלכם באמצעות טכנולוגיית תלת־ממד במהלך הניתוחים, במקום להסתמך על צילומי דו־ממד ממערכות CT ו־MRI.

המערכת של Surgical Theater מעבדת סריקות הדמיה דו־ממדיות של המטופל כמו CT ו־MRI, ובונה מהן מודל מציאות מדומה בתלת־ממד 360 מעלות, ובאמצעותה, יחד עם משקפי מציאות רבודה, יכול המנתח "לטוס" בתוך ראשו של המטופל, להבין את המבנה האנטומי של המטופלים ולתכנן את מודל הניתוח והגישה הניתוחית טרם הניתוח. באמצעות המידע לפני הניתוח, ובעיקר כאשר מדובר באנטומיה מסובכת, ניתן לתכנן את הגישה הניתוחית על מנת להימנע מפגיעה במבנים קליניים קריטיים או בכלי דם.

בזמן הניתוח מאפשרת Surgical Theater למנתחים לשלב טכנולוגיית מציאות רבודה, כאשר המודל שנבנה בשלב התכנון מוצג לרופאים המנתחים בצורה מיטבית במהלך הניתוח. ניתן לקחת את תכנון הניתוח ולהלביש את התכנון באמצעות ממשק בזמן אמת של המערכת למערכות הניווט של מדטרוניק ולמיקרוסקופ.

לדברי פרופ' גיל סוירי, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה ברמב"ם: "מדובר במהפכה של ממש בחדר הניתוח. באמצעות המערכת אנו יכולים לתכנן את הגישה למוח בניתוח בצורה ברורה ומוחשית יותר באמצעות מבט תלת־ממדי של 360 מעלות. זאת בהשוואה ליכולות שיש לנו כיום בעבודה עם צילומי CT או MRI, המספקים תמונה דו־ממדית בלבד.

"למערכת מאפיינים של סימולטור, המאפשרים תכנון מתקדם של ההליך הכירורגי. בנוסף, המערכת מסייעת בזמן הניתוח ומספקת תמונות תלת־ממד של המוח והגידול המוחי במהלך הניתוח, תוך הדמיה עם מציאות רבודה, ומאפשרת אף לצפות דרך עדשות המיקרוסקופ בתמונת התלת־ממד ולנווט בתוך ראשו של המטופל".