"העניין הוא פחות אם כסף מזומן ייעלם, ויותר אם לצרכנים תהיה גישה לתשלום בכל מקום ובכל מצב שיהיו בו", אומר ל"מעריב" מארק סמית, ראש תחום פיתוח עסקי שירותי תשלומים באמזון ווב סרוויס AWS.

"הלקוחות שלנו מתמקדים יותר ויותר במתן פתרונות מאובטחים ופשוטים לתשלום דיגיטלי, תוך מינוף התשתית והשירותים שלנו. הקורונה שינתה במהירות ובסדרי גודל חסרי תקדים את הדרך שבה צרכנים מבצעים פעולות עם המוסדות הפיננסיים שלהם - מה שהוביל את הגידול בתשלומים דיגיטליים וביצוע עסקאות בין אנשים באמצעות אפליקציות תשלומים", הוא מסביר.

"לדוגמה, מליו (Melio), חברה ישראלית המספקת אפליקציית תשלום בין עסקים (B2B), שמשנה את האופן שבו עסקים קטנים בארה"ב מבצעים תשלומים ומקבלים תשלומים, חוותה גידול של 3,500% ב־18 החודשים שחלפו. סדר גודל כזה ומהירות כזו התאפשרו על ידי תשתיות סרברלס (Serverless) של AWS".

סמית התייחס למגמות בשוק התשלומים: "כתוצאה מהריחוק החברתי ואמצעים נוספים להתמודדות עם המגיפה, חלה האצה בטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם התשלומים. ככל שחברות בתחום מקדמות יוזמות דיגיטליות על מנת לבצע מודרניזציה בתשלומים, כך ישנה הזדמנות גדולה למנף את היתרונות של הענן ופתרונות טכנולוגיים מבוססי ענן ושל טכנולוגיות AWS להגדלת יכולות העיבוד, לשיפור חוויית הלקוח, לאבטחת התשלום ולהרחבת מתן אשראי לאלו הזקוקים לו ביותר".

"חברות לשירותים פיננסיים ברחבי העולם, המובילות טרנספורמציה בתשלומים, כבר אימצו את הענן כפלטפורמה שלהם לחדשנות", הוא מוסיף. "באמצעות שימוש בשירותי ענן הן יכולות לבנות פלטפורמות הפועלות בזמן אמת ומציעות ממשקי יישומים (API), וגם יכולות לשלב שירותי פינטק מבוססי ענן".

סמית התייחס לשינוי חוויית הלקוח בעקבות טכנולוגיות התשלום החדשות המשלבות בינה מלאכותית. "אנו רואים לקוחות המשלבים בינה מלאכותית באמצעות שימוש במקורות נתונים חדשים עבור פתרונות מניעת הונאה ומודלים חדשניים לחיתום אשראי", הדגיש. "AWS גם מסייעת ללקוחות למנוע הונאה תוך שמירה על חוויית רכישה פשוטה באמצעות טכניקות אימות חדשות.

"לדוגמה, NuData של מאסטרקארד משתמשת באמצעים ביומטריים פסיביים לאימות זהות בעלי החשבון על ידי ניתוח הפרופילים הדיגיטליים שלהם – התנהגויות שאינן ניתנות להעתקה על ידי צד אחר. מוסדות פיננסיים מחפשים דרכים חדשות לשימוש בניתוח מידע בזמן אמת תוך מינוף אלגוריתמים מעודכנים או חדשים על מנת לסייע במתן קווי אשראי חדשים, תוך איזון בין מהירות לאבטחה ואיכות קבלת החלטות החיתום".